PERJUANGAN SERTA MOTTO KAMI
KE ARAH KAMPUNG BERKEBAJIKAN
.... KAMI DI JKKK PADANG JAWA PETALING AKAN TERUS BERUSAHA MEMPERBAIKI TARAF KAMPUNG INI SAMADA DARI SEGI KEHIDUPAN, EKONOMI, PEMBANGUNAN SOSIAL, KEBAJIKAN, JUGA PEMBANGUNAN INSANIAH SERTA AGAMA INSYA ALLAH...MARILAH SAMA SAMA MEMBANTU JIHAD KAMI..

.

MH370

MH370

Isnin, 13 April 2009







GOTONG ROYONG 2
11Januari 09 - lorong Sri Aman Jln Mat Raji: Amalan gotong royong terus menjadi teras kepada semangat persaudaraan di kalangan masyarakat kampung.
Menyedari hal itu, pada 11hb Januari 09, Ahli persatuan Penduduk Lorong Sri Aman Jln Mat Raji dgn bantuan dari Jawatankuasa Keselamatan Kampung (JKKK) Padang Jawa dan MPP Zon 6 telah menganjurkan gotong royong bersama dengan lebih 60 penduduk setempat.
Menurut Ketua Lorong, Sdr Mahfuz Othman, program ini telah beberapa kali diadakan di lorong beliau sebelum ini. Bukan Sahaja dapat membersihkan lorong terbabit ,Ternyata ianya telah dapat merapatkan lagi siratulrahim dikalangan jiran jiran selain dapat pula membantu mencegah penyakit seperti demam denggi dan cikugunya.
Pada program ini juga, ketua kampong Padang Jawa Petaling, Tn Hj Abdul Aziz Hj Barhan turut serta tmembersihkan kawasan sekitar bersama dengan penduduk penduduk setempat.
Hadir sama, ialah Tn Hj Hisham Parman selaku Wakil MPP Zon 6. MPP Zon 6. MPP Zon6 juga telah menyediakan lori untuk mmengangkut sa mpah sampah yang telah dikumpulkan untuk dibuang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan