PERJUANGAN SERTA MOTTO KAMI
KE ARAH KAMPUNG BERKEBAJIKAN
.... KAMI DI JKKK PADANG JAWA PETALING AKAN TERUS BERUSAHA MEMPERBAIKI TARAF KAMPUNG INI SAMADA DARI SEGI KEHIDUPAN, EKONOMI, PEMBANGUNAN SOSIAL, KEBAJIKAN, JUGA PEMBANGUNAN INSANIAH SERTA AGAMA INSYA ALLAH...MARILAH SAMA SAMA MEMBANTU JIHAD KAMI..

.

MH370

MH370

Khamis, 13 Mei 2010

SEMINAR PELAJAR UPSR DAN PMR SIRI 2


Satu seminar pelajar pelajar UPSR dan PMR siri yang ke 2 telah diadakan di dewan MPP Zon 6, Seksyen 17 Shah Alam pada 9 hb May, 2010 yang lalu.

Program kali ini telah berjaya mengumpulkan seramai 65 orang peserta dari kalangan pelajar pelajar yang menetap di sekitar Padang Jawa Petaling dan Padang Jawa Klang. Seminar kali ini juga terus menampilkan kerjasama yang erat di antara institusi pengajian awam yakni UiTM, Shah Alam. Di antara fakulti yang terlibat adalah dari fakulti Matematik yang melibatkan seramai 16 orang pelajar UiTM yang juga bertindak sebagai facilitator program.

Program bermula sekitar jam 09.00 pagi. Di antara pengisian program ini termasuklah cara cara memotivasikan diri untuk mentelaah matapelajaran serta cara cara mudah untuk belajar. Para pelajar juga telah diberikan motivasi diri dengan cara syarahan kearah menjadi insan yang baik.
"Kenangilah jasa kedua dua ibu bapa kita yang bersusah payah mendidik dan membesarkan dengan titik peluh mereka. Ada yang bekerja kilang, bertani, sebagai drebar dan sebagainya namun mereka tidak kisah asalkan anak anak berjaya"...kata salah seorang fasilitator, Cik Adlin.
Ternyata program ini telah memberi motivasi tambahan kepada peserta sehingga ada yang tidak segan silu menangis mengenang jasa ibu bapa.

JKKK selaku penganjur turut membantu dalam penyediaan program seperti perkakasan, hidangan pagi serta tengahari serta dewan.
Menurut Pengerusi JKKK, Hj Abdul Aziz Barhan, diharap program seperti ini akan dapat membantu pelajar menjadi insan yang lebih sempurna serta berjaya di dalam peperiksaan dan kehidupan di masa hadapan. Beliau juga berharap program seperti ini dapat terus di adakan di masa masa akan datang.

Program berakhir sekitar jam 05.00 petang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan