PERJUANGAN SERTA MOTTO KAMI
KE ARAH KAMPUNG BERKEBAJIKAN
.... KAMI DI JKKK PADANG JAWA PETALING AKAN TERUS BERUSAHA MEMPERBAIKI TARAF KAMPUNG INI SAMADA DARI SEGI KEHIDUPAN, EKONOMI, PEMBANGUNAN SOSIAL, KEBAJIKAN, JUGA PEMBANGUNAN INSANIAH SERTA AGAMA INSYA ALLAH...MARILAH SAMA SAMA MEMBANTU JIHAD KAMI..

.

MH370

MH370

Jumaat, 21 Mei 2010

BANJIR MENGEJUT......

Rabu - 18hb May 2010..Penduduk penduduk di Padang Jawa telah dikejutkan dengan bankir mengejut yang berlaku pada malam khamis yang lalu.
Banjir yang berlaku ini adalah disebabkan oleh air yang melimpah masuk ke dalam kampung dari sungai Klang yang terletak di belakang Kampung Jawa ini.

Sebelumnya, Pada petang Rabu tersebut hujan yang agak lebat telah turun sejak kira kira jam 4.30 petang. Adalah berkemungkinan besar hujan yang turun ini telah menyebabkan air naik di Sungai Klang tambahan pula secara kebetulannya air sedang pasang. Ini telah menyebabkan berlakunya banjir pada sebelah malamnya.

Banjir ini telah turut menenggelamkan beberapa buah rumah serta merosakkan barangan barangan perabut serta alat alat eletrik. Antara yang terlibat termasuk rumah Puan Ana yang terletak berhadapan Surau Nurul Iman. Menurut beliau, pada ketika air naik, beliau baru sahaja pulang dari bertugas. Saya sungguh terkejut kerana tidak menyangka hujan pada petang tersebut menyebabkan banjir. Bagaimanapun , barangan dirumah saya sempat saya selamatkan.

Badan bertindak JKKK sendiri turut membantu para penduduk dari menjadi mangsa banjir. JKKK telah membuka serta merta pusat bilik gerakan banjir bagi memudahkan para penduduk membuat lapuran serta mendapatkan surat pengesahan. Turut hadir adalah Penghulu Mukim  Bukit Raja, Tok Arzmi bin Mohd Atan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan