PERJUANGAN SERTA MOTTO KAMI
KE ARAH KAMPUNG BERKEBAJIKAN
.... KAMI DI JKKK PADANG JAWA PETALING AKAN TERUS BERUSAHA MEMPERBAIKI TARAF KAMPUNG INI SAMADA DARI SEGI KEHIDUPAN, EKONOMI, PEMBANGUNAN SOSIAL, KEBAJIKAN, JUGA PEMBANGUNAN INSANIAH SERTA AGAMA INSYA ALLAH...MARILAH SAMA SAMA MEMBANTU JIHAD KAMI..

.

MH370

MH370

Rabu, 13 Januari 2010

GOTONG ROYONG TAHUN BARU





Sabtu 10hb Januari 2010 - Sebagai permulaan tahun baru 2010, JKKK Padang Jawa Petaling dengan kerjasama MPP Zon 6, Surau Nurul Iman serta belia Padang Jawa telah berjaya mengadakan program gotong royong pada 10hb Januari yang lalu.
Kira kira 70 - 80 penduduk sekitar telah turut serta dalam program tersebut bertempat di Surau Nurul Iman yang bermula seawal 08.00 pagi lagi.
Menurut Pengerusi JKKK, Tn Hj Abdul Aziz Barhan, tujuan utama program ini adalah untuk membersihkan kawasan sekitaran terutamanya kawasan laluan motorsikal dan basikal ke Seksyen 17 Shah Alam.  Lain lain kawasan yang turut dibersihkan termasuklah Surau Nurul Iman serta kawasan tempat rekreasi dan riadah berhadapan gerai MBSA.
MPP Zon 6 telah membantu dari segi peralatan termasuklah cangkul, carik, penyapu dan lain lain lagi, malah penduduk penduduk setempat turut menyumbang dari segi barangan dalam menjayakan program ini.
Seorang peserta, Sdr Mohd Shariff Marzuki menyatakan bahawa program ini dapat memupuk semangat serta ukhwah yang baik dikalangan jemaah surau dan penduduk setempat.
"Harap pihak pihak berwajib mengadakan banyak lagi program program seperti ini kerana ia sangat bermanafaat bukan sahaja dari segi kebersihan malah ianya adalah tuntutan dalam agama:. katanya lagi.
Sementara itu Pengerusi MPP Zon 6, dalam ucapan ringkasnya mengucapkan syabas kepada semua yang terlibat kerana telah memulakan tahun baru 2010 dengan program yang sangat baik ini. " Insya Allah segala kerja kerja tuan tuan ini adalah sangat bermanafaat tapi yang lebih penting apabila bertemu Ilahi kelak muga muga ianya akan menjadi penebus kepada tuan tuan kelak. Hanya Allah yang dapat membalas keikhlasan tuan tuan semua.." katanya.
Turut hadir iallah Ketua PAS Padang Jawa Petaling Hj Hisham Parman serta Pegawai Khas ADUN batu tiga, Sdr Naim Jusri.
Program tamat sekitar jam 12.00 tengahari.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan