PERJUANGAN SERTA MOTTO KAMI
KE ARAH KAMPUNG BERKEBAJIKAN
.... KAMI DI JKKK PADANG JAWA PETALING AKAN TERUS BERUSAHA MEMPERBAIKI TARAF KAMPUNG INI SAMADA DARI SEGI KEHIDUPAN, EKONOMI, PEMBANGUNAN SOSIAL, KEBAJIKAN, JUGA PEMBANGUNAN INSANIAH SERTA AGAMA INSYA ALLAH...MARILAH SAMA SAMA MEMBANTU JIHAD KAMI..

.

MH370

MH370

Sabtu, 1 Januari 2011

PADANG JAWA TURUT BERPESTA...MALAYSIA JUARA AFF SUZUKI





Satu screen gergasi telah dipasang di Padang Jawa untuk sama sama menonton Perlawanan akhir Malaysai vs Indonesia di Stadium Bukit Jalil dan Gelora Bung Karno. Program anjuran Biro ICT JKKK Padang Jawa Petaling ini telah menarik perhatian apabila lebih 200 ahli masyarakat hadir memberi sokongan padu kepda skuad Malaysia
Penduduk Kampung Padang Jawa Petaling turut berpesta meraikan kejayaan Pasukan Bolasepak Malaysia menjuarai Piala AFF Suzuki menentang Indonesia.  Dalam perlawanan pertama di Stadium Bukit Jalil, Barisan Kebangsaan telah berjaya memenangi perlawanan tersebut dengan jaringan 3-0. Sayur Kot...kata Kapten, Safiq Rahim.

Ternyata ada kebenarannya apabila akhirnya Malaysia menjuarai Piala AFF biarpun tewas 2-1 di perlawanan timbal balik. Gol Hebat Safee Sali telah membuat Stadium keramat mereka senyap sepi sehingga pin baju yang jatuh pun boleh di dengari. Kedua dua gol mereka pun setelah Malaysia mengendurkan usaha setelah mendapati tidak ada lagi peluang untuk Indonsia menang.

Tahniah skuad bola sepak negara. Tahniah K Rajagobal. Tahniah kapten, Safiq Rahim. Tahniah barisan pemain-pemain muda negara.
Biarpun kecundang 1-2 kepada Indonesia pada final kedua di Stadium Gelora Bung Karno, hak skuad negara bergelar juara Piala AFF Suzuki buat julung kalinya memang tidak dapat dinafikan. Mereka memang berhak.

Lebih menarik ialah melihatkan situasi di mana seluruh warga Malaysia, tidak kira usia, kaum mahupun latar belakang, yang sama-sama bersorak gembira dan berkongsi keghairahan hasil kejayaan ini.

Ini hanya permulaan. Perjalanan masih jauh. Kita bangga dan hargai pencapaian mereka. Kita juga mahu percaya, barisan pemain-pemain ini mampu mengangkat Malaysia ke tahap lebih tinggi lagi - supaya tidak lama lagi, kita mampu dengan mudah menamakan kesebelasan skuad negara, bukan lagi hanya tahu barisan utama kelab-kelab liga asing yang jadi pujaan.

Tahniah, sekali lagi, Harimau Malaya. Garuda dipatahkan sayap, kini detik Harimau Malaya mengaum bangga!

Turut hadir memeriahkan termasuklah ADUN Batu Tiga Rodziah  Ismail serta pihak wakil PEBT MBSA Shah Alam serta MPP Zon 6. Cabutan bertuah serta pertandingan menimbang bola turut di adakan untuk memeriahkan lagi acara ini. Rodziah Ismail serta wakil MPP Zon 6 saudara Halim Redzuan telah menyampaikan hadiah hadiah.
TAHNIAH SEKALI LAGI....MALAYSIA
 
HARIMAU MALAYA...K Rajagopal....Safiq serta teman teman

Tiada ulasan:

Catat Ulasan