PERJUANGAN SERTA MOTTO KAMI
KE ARAH KAMPUNG BERKEBAJIKAN
.... KAMI DI JKKK PADANG JAWA PETALING AKAN TERUS BERUSAHA MEMPERBAIKI TARAF KAMPUNG INI SAMADA DARI SEGI KEHIDUPAN, EKONOMI, PEMBANGUNAN SOSIAL, KEBAJIKAN, JUGA PEMBANGUNAN INSANIAH SERTA AGAMA INSYA ALLAH...MARILAH SAMA SAMA MEMBANTU JIHAD KAMI..

.

MH370

MH370

Isnin, 13 September 2010

TUISYEN RAKYAT DITERUSKAN

Tuisyen rakyat diteruskan sepanjang bulan Ramadhan ini. Tuisyen rakyat khas untuk pelajar pelajar sekitar Padang Jawa untuk UPSR serta PMR.

Buat masa ini, terdapat sekitar 80 orang pelajar yang mengikuti tuisyen ini yang bertempat di Bilik Pelajar, Pasti Az Zahrah, Padang Jawa Petaling. Tenga tenaga pelajar adalah didatangkan khas dari Uitm Shah Alam yang terdiri dari pelejar pelajar Uitm Shah Alam yang akan mengajar khas subjek tertentu terutamanya Matematik dan Sains serta Bahasa Inggeris.

Tuisyen ini diadakan setiap hari Ahad dan akan berterusan sehingga saat saat akhir peperiksaan bermula iaitu sekitar Bulan Oktober 2010. Menurut Ketua Biro Pendidikan, Sdr Rajali Hj Ahmad, program tuisyen rakyat ini di harap dapat membantu anak anak agar mencapai kecermelangan dalam peperiksaan yang akan dihadapi nanti dan seterusnya dalam kehidupan yang mendatang kelak. "Saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada Fakulti Pendidikan, UITM Shah Alam yang telah sedia bekerjasama dengan kami untuk menjayakan program tuisyen ini  dengan menghantar anak didik mereka untuk membantu pelajar di Padang Jawa ini...".

Pihak JKKK telah mendapat kerjasama sepenuhnya dari Fakulti Pendidikan Uitm Shah Alam dallam menjayakan program ini sehingga akhirnya. Setiap minggu, Pihak Uitm akan menghantar 7 orang tutor mereka untuk membari bantuan kepada pelajar pelajar.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan