PERJUANGAN SERTA MOTTO KAMI
KE ARAH KAMPUNG BERKEBAJIKAN
.... KAMI DI JKKK PADANG JAWA PETALING AKAN TERUS BERUSAHA MEMPERBAIKI TARAF KAMPUNG INI SAMADA DARI SEGI KEHIDUPAN, EKONOMI, PEMBANGUNAN SOSIAL, KEBAJIKAN, JUGA PEMBANGUNAN INSANIAH SERTA AGAMA INSYA ALLAH...MARILAH SAMA SAMA MEMBANTU JIHAD KAMI..

.

MH370

MH370

Isnin, 13 September 2010

PROGRAM SUMBANGAN ANAK ANAK YATIM

Sabtu 28/08/2010 - JKKK Padang Jawa Petaling telah dijemput ke program Sumbangan untuk anak anak yatim Padang Jawa Petaling anjuran PAS Padang Jawa Petaling pada 28/08/2010 yang lalu.

Seramai 37 orang anak anak yatim telah menghadiri majlis tersebut bersama ibu ibu tunggal. Program yang bermula sekitar jam 06.00 petang bermula dengan ucapan alu aluan dari Ketua Cawangan PAS, Tn Hj Hisham Parman. Sementara itu, Pengerusi JKKK turut dijemput memberikan ucapan beliau.

Beliau turut mengucapkan terima kasih diatas usaha PAS Cawangan mengadakan majlis ini kerana ini dapat membantu golongan anak anak yatim ini menyambut Aidil Fitri dengan gembira. Beliau juga menasihatkan adik adik anak anak yatim ini agar menggunakan sumbangan yang diterima untuk tujuan yang bermanafaat.

Sementara itu, Tn Nazir Masjid As Solihin, Ustaz Hj Ahmad Zaki Arshad pula dalam tazkirah ringkas turut menasihatkan anak anak ini agar menafaatkan diri untuk tujuan kebaikan. "Janganlah gunakan sumbangan yang diberi untuk berpesta seperti ke Siber Siber kafe sekitar kerana tiada faedahnya..melainkan hanya bersuka suka serta merosakkan minda...katanya. Beliau juga berharap anak anak yatim akan terus mendoakan kepada bapa bapa mereka yang telah tiada agar ditempatkan dikalangan orang orang yang beriman..insya Allah..

Turut hadir ialah Tuan Halim b Mohamed Redzuan selaku Penegrusi Majlis Perwakilan Penduduk MPP Zon 6.

Majlis seterusnya dengan berbuka puasa serta bersolah Maghrib serta upacara penyampaian sumbangan berupa Wang serta barngan keperluan. Turut menerima sumbangan ialah dua orang saudara baru di Padang Jawa ini. Majlis diteruskan dengan bersolat Isyak serta Solat  Terawih sebelum ditamatkan sekitar jam 10.oo malam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan