PERJUANGAN SERTA MOTTO KAMI
KE ARAH KAMPUNG BERKEBAJIKAN
.... KAMI DI JKKK PADANG JAWA PETALING AKAN TERUS BERUSAHA MEMPERBAIKI TARAF KAMPUNG INI SAMADA DARI SEGI KEHIDUPAN, EKONOMI, PEMBANGUNAN SOSIAL, KEBAJIKAN, JUGA PEMBANGUNAN INSANIAH SERTA AGAMA INSYA ALLAH...MARILAH SAMA SAMA MEMBANTU JIHAD KAMI..

.

MH370

MH370

Khamis, 9 September 2010

BUBUR LAMBUK SEPANJANG RAMADHAN

4 Ramadhan 1431 - JKKK Padang Jawa Petaling sekali lagi mengorak langkah awal dengan mengadakan program memasak serta mengedarkan bubur lambuk sepanjang bulan Ramadhan Al Mubarak yang mulia ini.

Program ini akan berterusan sepanjang Ramadhan ini dan akan dibuat secara berperingkat peringkat mulai 4 Ramadhan 1431 dan akan berterusan setiap hari Sabtu dan Ahad setiap minggu. Dijangka memasak bubur lambuk ini akan dapat dilakukan sekurang kurangnya sebanyak 7 - 8 kali.

Memasak akan dilakukan secara berjemaah dan bermula sekitar jam 09 00 pagi dan dijangka berakhir jam 1 tengahri. Selepas itu akan diedarkan kepada masyarakat sekitar Padang Jawa serta sebahagiannya diserahkan kepada Surau mahupun  Masjid As Solihin Padang Jawa.

Semua AJK telah sepakat untuk saling bantu membantu satu sama lain serta semuga program ini berjaya serta sebagi satu usaha menderma ataupun bersedekah kepada masyarakat dalam bulan yang mulia ini..Insya Allah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan