PERJUANGAN SERTA MOTTO KAMI
KE ARAH KAMPUNG BERKEBAJIKAN
.... KAMI DI JKKK PADANG JAWA PETALING AKAN TERUS BERUSAHA MEMPERBAIKI TARAF KAMPUNG INI SAMADA DARI SEGI KEHIDUPAN, EKONOMI, PEMBANGUNAN SOSIAL, KEBAJIKAN, JUGA PEMBANGUNAN INSANIAH SERTA AGAMA INSYA ALLAH...MARILAH SAMA SAMA MEMBANTU JIHAD KAMI..

.

MH370

MH370

Selasa, 14 September 2010

MAJLIS KHATAM AL QURAN SURAU NURUL IMAN

Sabtu 4hb September 2010 -Surau Nurul Iman dengan kerjasama JKKK Padang Jawa Petaling telah berjaya mengadakan satu majlis Khatam Al Quran serta penyampaian sumbangan cenderahati kepada pegawai pegawai Surau Nurul Iman pad 4hb September 2010 yang lalu.

Majlis yang dianjurkan di bawah Biro Dakwah, Surau Nurul Iman itu bermula pada waktu Isyak dengan Solat berjemaah bersama serta berterawih bersama sama. Seterusnya ucapan ringkas Pengerusi Surau diikuti dengan majlis khatam Al Quran dan berakhir dengan penyampaian cenderahati kepada semua.
Penerima penerima cenderahti adalah dari peserta peserta Tadarus Al Quran sepanjang Ramadhan ini, serta AJK dan pegawai pegawai surau serta tidak dilupakan imam imam sepanjang terawih ramadhan ini termasuklah imam jemputan.

Jamuan makan noreh turut disediakan sejurus berakhirnya majlis ini.
Menurut Pengerusi Surau Nurl Iman, Tn Hj Hisham Parman, beliau berharap akan tampil lebih ramai lagi peserta Tadarus Al Quran di masa akan datang serta semuga semakin ramailah lagi kehadiran jemaah jemaah sekitar di masa akan datang. "Kami akan terus berusaha mengimarahkan Surau ini melalui usaha usaha dakwah samada melalui kuliah kuliah, tazkirah, program remaja dan sebagainya yang akan kami atur dari masa ke semasa..katanya.

Beliau juga ingin mengucapkan Selamat Hari Raya serta memohon maaf atas kekurangan sepanjang perkhidmatan sejak mentadbir Surau tersebut.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan