PERJUANGAN SERTA MOTTO KAMI
KE ARAH KAMPUNG BERKEBAJIKAN
.... KAMI DI JKKK PADANG JAWA PETALING AKAN TERUS BERUSAHA MEMPERBAIKI TARAF KAMPUNG INI SAMADA DARI SEGI KEHIDUPAN, EKONOMI, PEMBANGUNAN SOSIAL, KEBAJIKAN, JUGA PEMBANGUNAN INSANIAH SERTA AGAMA INSYA ALLAH...MARILAH SAMA SAMA MEMBANTU JIHAD KAMI..

.

MH370

MH370

Khamis, 16 September 2010

KAMPUNG BERKEBAJIKAN : SUMBANGAN AIDIL FITRI

Ahad 5hb September 2010 (25 Ramadhan 1431h) - Program Kebajikan diteruskan lagi dan kali ini JKKK Padang Jawa Petaling telah berusaha dengan menjayakan satu program Sumbangan kepada Golongan Warga Emas serta golongan kurang bernasib baik sempena persiapan menjelang Aidil Fitri.

Golongan yang menerima bantuan termasuklah dari Warga Emas, Ibu Ibu Tunggal, Golongan miskin, serta Warga Kurang Upaya. Seramai kira kira 120 orang penerima telah dijemput untuk mengahdiri program yang telah diadakan bertempat di Lot 634D, Jalan Mat Raji berdekatan Bilik gerakan JKKK.

Menurut Pengerusi JKKK Hj Abdul Aziz Barhan, sumbangan ini adalah bagi meringankan bebanan yang ditanggung oleh golongan ini menjelang aidil fitri agar dapat disambut dengan gembira. Beliau juga merngucapkan ribuan terima kasih kepada semua para penderma atas kesudian menghulurkan sumbangan untuk disalurkan kepada pihak  penerima.

Ahli Parlimen Shah Alam Tn Hj Khalid Samad dalam ucapan alu aluan beliau mengingatkan kepada semua penerima agar sentiasa melakukan tanggungjawab sebagai seorang Islam dengan baik. 'Janganlah kita mengabaikan tanggungjawab kita kepada Allah swt maka berpuasalah, bersolat , bertadarus dan lain lain terutama dalah bulan Ramadhan yang mulia ini. Beliau juga menceritakan kesudian Menteri Besar Selangor untuk menolak sumbangan dari PKNS demi kepentingan rakyat. Akhirnya, beliau mengucapkan tahniah kepada pihak JKKK kerana telah berjaya menganjurkan program yang baik seperti ini.

Dalam Tazkirah Ramdhan yang diberikan oleh Ustaz Hassan Basri dari  Tentera, beliau berpesan agar semua masyarakat sentiasa ingatkan Allah banyak banyak. Janganlah sesekali meninggalkan Al Quran dan sunnah nabi kerana itulah cara hidup yang patut diamalkan oleh kita semua...katanya. Beliau juga berpesan agar peliharalah Allah , insya Allah Allah aan pelihara kita.

Turut hadir ialah Ketua PAS Cawangan Padang Jawa Petaling , Hj Hisham Parman.

Sumbangan barangan keperluan itu telah dilaksanakan oleh YB Ahli Parlimen sendiri.
Program berakhir jam 1.00 tengahari.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan