PERJUANGAN SERTA MOTTO KAMI
KE ARAH KAMPUNG BERKEBAJIKAN
.... KAMI DI JKKK PADANG JAWA PETALING AKAN TERUS BERUSAHA MEMPERBAIKI TARAF KAMPUNG INI SAMADA DARI SEGI KEHIDUPAN, EKONOMI, PEMBANGUNAN SOSIAL, KEBAJIKAN, JUGA PEMBANGUNAN INSANIAH SERTA AGAMA INSYA ALLAH...MARILAH SAMA SAMA MEMBANTU JIHAD KAMI..

.

MH370

MH370

Sabtu, 30 Mei 2009

HARI KESIHATAN PADANG JAWA












10hb May 2009 - PAKATAN RAKYAT (PAS/DAP/PKR)Padang Jawa telah berjaya menganjurkan program Hari Kesihatan pada tarikh 10/05/2009 yang lalu.

Program tersebut telah disertai oleh pelbagai pihak dan di antaranya ialah Pihak Hospital Tengku Ampuan Rahimah Klang, Klinik Aishah, Al Wahida Marketing (Bekam), Pameran anti-dadah serta beberapa pihak lain.

Pada program tersebut, pakatan rakyat juga menganjurkan pertandingan gubahan bunga dan buah buahan, pertandingan melukis untuk kanak kanak, serta jumbo sales.

Program tersebut telah menarik perhatian penduduk penduduk kampong yang telah menghadiri program tersebut dengan kehadiran sekitar 500 – 1,000 orang. Ini telah memberi manafaat yang amat baik kepada penduduk penduduk dalam meningkatkatkan lagi taraf kesihatan penduduk Kampung Padang Jawa dan sekitarnya.

YB Rodziah Ismail, ADUN Batu Tiga sendiri telah hadir dalam program ini dan telah meresmikan program ini pada pagi tersebut. Turut hadir ialah Ahli Parlimen Tn Hj Khalid Samad serta beberapa pemimpin pemimpin parti serta Ahli Majlis MBSA. Antaranya ialah Sdr Zulkifli Mohd Nani (Ahli Majlis MBSA), Sdr Hisham Parman dari PAS Padang Jawa, Petaling, Drs. Yacob b Hassan (Penasihat PAS Padang Jawa Klang).

JKKK Padang Jawa petaling telah turut serta dengan penglibatan dari AJK Keselamatan yang bertugas mengawal keselamatan sekitaran serta trafik.

Dalam kata kata Aluan, YB Rodziah turut menasihatkan pendududuk penduduk agar mengamalkan gaya hidup sehat serta kerap membuat pemeriksaan kesehatan sebagai langkah awal agar diri sentiasa dalam keadaan sehat. Beliau turut menceritakan kejadian yang berlaku ke atas Pegawai Daerah Kuala Langat yang meniinggal secara mengejut.

Tn Hj Khalid Samad dalam ucapan beliau menceritakan pengalaman beliau untuk berhenti merokok. Ini berlaku kira kira 9 tahun yang lalu sewaktu bulan Ramadhan. Berkat berpuasa, beliau telah berjaya menghentikan tabiat merokok yang membelenggu diri beliau sebelum itu.

Majlis berakhir sekitar jam 1.00 tengahari.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan