PERJUANGAN SERTA MOTTO KAMI
KE ARAH KAMPUNG BERKEBAJIKAN
.... KAMI DI JKKK PADANG JAWA PETALING AKAN TERUS BERUSAHA MEMPERBAIKI TARAF KAMPUNG INI SAMADA DARI SEGI KEHIDUPAN, EKONOMI, PEMBANGUNAN SOSIAL, KEBAJIKAN, JUGA PEMBANGUNAN INSANIAH SERTA AGAMA INSYA ALLAH...MARILAH SAMA SAMA MEMBANTU JIHAD KAMI..

.

MH370

MH370

Isnin, 25 Mei 2009

Satu pertemuan dengan pihak berkuasa Polis diraja Malaysia PDRM telah berjaya diatur pada 9hb Mei yang lalu. Bertempat di bilik JKKK Padang Jawa petaling pertemuan tersebut adalah untuk membantu menyelesaikan masalah masalah jenayah yang sentiasa berterusan di sekitar Padang Jawa.

Dalam pertemuan tersebut JKKK telah diwakili oleh Tn Hj Abdul Aziz selaku pengerusi serta barisan AJK nya terutama AJK di bahagian keselamatan.
Sementara Pihak PDRM di wakili oleh CIF Inspector Zuraimy bin Md Zin bersama 3 orang pegawai beliau.

Pihak JKKK telah memohon agar pihak berwajib dapat menyediakan Bit Polis bertempat di Jalan Mat Raji berdasarkan keadaan semasa berikutan kadar jenayah serta masalah social yang banyak berlaku di Padang Jawa. Ini termasuklah pecah rumah, kecurian, ragut, masalah dadah dan masalah social di kalangan remaja. Tn Hj Aziz juga memohon agar pihak Polis dapat meningkat rondaan di Padang Jawa bagi membantu mengurangkan masalah masalah serta jenayah yang timbul.

Sdr Saharudin yang mewakili AJK Keselamatan pula memohon agar pihak Polis menyalurkan bantuan dalam bentuk peralatan keselamatan seperti cota, lampu suluh dan sebagainya demi membantu pihak polis.

CIF inspector dalam jawapannya memohon maaf kerana tidak berupaya menyediakan apa yang diminta kerana ianya diluar bidang kuasa beliau serta kekurangan anggota anggota Polis yang bertugas di bawah beliau.
Beliau mencadangkan agar JKKK memohon kepada Jabatan Perpaduan Negeri Selangor untuk bantuan keselamatan.

Akhirnya, pertemuan tersebut sedikit sebanyak dapat merungkaikan beberapa perkara namun penduduk penduduk Padang Jawalah yang seharusnya saling bekerjasama dalam meneyelesaikan permasalahan permasalahan yang timbul hari ke hari.

Pertemuan taman sekitar jam 11.00 mlm dan tetamu dijamu dikedai En Selamat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan