PERJUANGAN SERTA MOTTO KAMI
KE ARAH KAMPUNG BERKEBAJIKAN
.... KAMI DI JKKK PADANG JAWA PETALING AKAN TERUS BERUSAHA MEMPERBAIKI TARAF KAMPUNG INI SAMADA DARI SEGI KEHIDUPAN, EKONOMI, PEMBANGUNAN SOSIAL, KEBAJIKAN, JUGA PEMBANGUNAN INSANIAH SERTA AGAMA INSYA ALLAH...MARILAH SAMA SAMA MEMBANTU JIHAD KAMI..

.

MH370

MH370

Isnin, 18 Mei 2009

KURSUS ASAS SYARIAH





















KURSUS KEFAHAMAN ASAS SYARIAH

19HB April 09 – JKKK Padang Jawa Petaling dengan kerjasama MPP Zon 6 telah mengadakan Satu program kursus asas syariah Islam. Antara tujuan utama mengadakan kursus ini adalah untuk memberi kefahaman yang sebenar mengenai Syariat syariat yang ada di dalam agama Islam.

Antara penekanan penekanan yang utama ialah mengenai Akidah Islam, Ilmu mengenai Al Quran, Ilmu al-Hadith dan Ilmu pengantar Syariah.

Keseluruhan Ahli Jawatankuasa JKKK Padang Jawa Petaling telah diwajibkan hadir dalam kursus ini dengan harapan dengan adalah sedikit kefahaman mengenai ilmu ilmu dalam Islam, ini akan sekurang kurangnya dapat membaiki sahsiah diri dikalangan JKKK itu sendiri. Di samping itu juga, Ahli jawatankuasa digalakkan untuk memberi penerangan kepada para sahabat handai, saudara mara terdekat mahupun penduduk kampong amnya akan keindahan Islam yang dianuti selama ini.

Secara tidak langsung juga ini akan dapat menyedarkan dikalangan ahli jawatankuasa JKKK untuk melakukan tugas yang diamanahkan dengan penuh rasa tanggungjawab tanpa mengharapkan sesuatu melainkan keredhaan serta keampunan dari Allah swt.

Program yang bermula sekitar jam 09.00 pagi ini telah diresmikan oleh Pengerusi JKKK sendiri, Tn Haji Abdul Aziz Barhan. Beliau juga turut menyampaikan sijil penyertaan kepada semua yang hadir sebelum program tersebut berakhir.

Antara para Ilmuwan yang memberikan kuliah ialah Ust Ahmad Zaki Arshad, (TImbalan Pengarah JAKIM Bah Dakwah) serta dua orang lagi pendakwah bebas.

Program berakhir sekitar jam 5.30 petang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan