PERJUANGAN SERTA MOTTO KAMI
KE ARAH KAMPUNG BERKEBAJIKAN
.... KAMI DI JKKK PADANG JAWA PETALING AKAN TERUS BERUSAHA MEMPERBAIKI TARAF KAMPUNG INI SAMADA DARI SEGI KEHIDUPAN, EKONOMI, PEMBANGUNAN SOSIAL, KEBAJIKAN, JUGA PEMBANGUNAN INSANIAH SERTA AGAMA INSYA ALLAH...MARILAH SAMA SAMA MEMBANTU JIHAD KAMI..

.

MH370

MH370

Rabu, 3 Jun 2009

TANGGUNGJAWAB SEBAGAI KAMPUNG BERKEBAJIKAN

27hb may 09 - Biro Kebajikan dan hal ehwal wanita tidak ketinggalan dalam aktiviti kebajikan kebajikan sekitar Padang Jawa Petaling. Saban Minggu, AJK Biro yang diketuai oleh Sdr Anuar (Ikan) bin Keling tidak putus putus untuk menziarahi penduduk penduduk yang kurang bernasib baik.

"Kebajikan diletakkan di aras pertama agenda kami sejajar dengan hasrat dan dasar kerajaan Negeri Selangor menjadikan Selangor sebagai Negeri Berkebajikan" kata saudara Anuar (Ikan).



Beliau yang sememangnya terkenal dengan kelantangan suara beliau menjual ikan dan sayur sekitar kampung, menjadikan beliau seorang yang sangat dikenali dan disenangi oleh masyarakat Kampung. Ini secara tidak langsung dapat membantu dalam mengenal pasti penduduk penduduk yang kurang bernasib baik dan memudahkan lagi tugas JKKK dalam menyalurkan bantuan bantuan yang disediakan oleh Pihak JKKK sendiri mahupun pihak kerajaan negeri.


Antara sumbangan yang mampu dihulurkan oleh Pihak JKKK ialah dalam bentuk barangan keperluan seharian seperti Beras, Tepung Gula, susu, dan beberapa barangan keperluan asas yang lain untuk membantu meringankan bebasn penduduk.

Setiap program ziarah kepada penduduk penduduk akan dihadiri bersama oleh AJK Biro Kebajikan bersama sama Ketua Kampung Padang Jawa Tn Hj Aziz, serta wakil MPP Zon 6, Hj Hisham Parman. Ini akan dapat membantu melaras serta menyalurkan sebarang bantuan ataupun maklumat kepada pihak atasan agar memudahkan lagi bantuan di masa masa akan datang.



Sementara itu, Bagi hal ehwal wanita, Pn Rahelah pula sentiasa gigih dalam mengutamakan hal ehwal wanita. Beliau ditugaskan mencari wanita yang kurang bernasib baik samada yang sakit, Ibu tunggal, mahupun yang kurang upaya dan miskin. "Kita sentiasa mencari maklumat dan mengenal pasti wanita wanita ini untuk kita hulurkan bantuan yang termampu " katanya.

Hj Abd Aziz berharap agar perkara perkara dan program yangbaik dan bermanafaat seperti ini akan dapat diteruskan serta menjadi contoh yang baik kepada kampung kampung yang lain.








Tiada ulasan:

Catat Ulasan