PERJUANGAN SERTA MOTTO KAMI
KE ARAH KAMPUNG BERKEBAJIKAN
.... KAMI DI JKKK PADANG JAWA PETALING AKAN TERUS BERUSAHA MEMPERBAIKI TARAF KAMPUNG INI SAMADA DARI SEGI KEHIDUPAN, EKONOMI, PEMBANGUNAN SOSIAL, KEBAJIKAN, JUGA PEMBANGUNAN INSANIAH SERTA AGAMA INSYA ALLAH...MARILAH SAMA SAMA MEMBANTU JIHAD KAMI..

.

MH370

MH370

Sabtu, 27 Jun 2009

KAKI PALSU UNTUK PN HASNAH KHALID











Pn. Hasnah Khalid telah menerima sumbangan derma berupa kaki palsu dari Pakatan Rakyat pada 26hb Jun yang lalu. Sumbangan tersebut telah diserahkan oleh Naib yang diPertua PAS Kawasan Tn Haji Azli sewaktu hdir sendiri menziarahi keluarga pesakit tersebut yang terletak di Lot 2513, Jalan Mat Raji, Padang Jawa.

"Semuga sumbangan ini akan dapat membantu meringankan bebanan yang ditanggung oleh pesakit dan insya Allah kami akan cuba membantu setakat keupayaan dalam budi bicara kami," katanya. Beliau juga berharap agar Pn. Khalid sentiasa tabah dan sabar dalam melalui ujian yang diberikan.

Sementara itu, pesakit tersebut, Pn Hasnah Khalid melahirkan rasa syukur dan ucapan terima kasih atas sumbangan yang di berikan. Beliau memberitahu bahawa sebelum ini beliau dengan bantuan keluarga terpaksa berulang allik dari Padang Jawa ke Ampang Hilir untuk rawatan fisioterapi. "Alhamdullillah, dengan bantuan keluarga terutama suami saya, Sdr Khalid saya telah dapat melalui ujian ini dengan tabah. Pesakit yang menderita akibat kencing manis ini telah kehilangan kakinya sejak 3 tahun yang lalu.

Suami beliau, En Khalid menceritakan bahawa kaki isteri beliau pada mulanya dipotong di bahagian ibu jarinya namun telah merebak lalu doktor terpaksa memotong kedua dua belah kakinya sehingga ke paras bawah lutut. "Sebelum ini isteri saya mengambil upah menjahit untuk penduduk sekitar, tapi kini sudah tidak mampu lagi membuat kerja tersebut akibat kehilangan kedua dua belah kaki:, katanya lagi. Beliau turut melahirkan ucapan terima kasih atas bantuan yang diberikan.
Dalam pertemuan tersebut, wakil dari Parti Keadilan Nasional, Hj Musri serta Pengerusi JKKK Padang Jawa Petaling, Hj Abdul Aziz turut menyumbangkan derma dalam bentuk barangan serta kewangan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan