PERJUANGAN SERTA MOTTO KAMI
KE ARAH KAMPUNG BERKEBAJIKAN
.... KAMI DI JKKK PADANG JAWA PETALING AKAN TERUS BERUSAHA MEMPERBAIKI TARAF KAMPUNG INI SAMADA DARI SEGI KEHIDUPAN, EKONOMI, PEMBANGUNAN SOSIAL, KEBAJIKAN, JUGA PEMBANGUNAN INSANIAH SERTA AGAMA INSYA ALLAH...MARILAH SAMA SAMA MEMBANTU JIHAD KAMI..

.

MH370

MH370

Selasa, 17 Mei 2011

KULIAH BULANAN BERSAMA USTAZ AL AZMI




 24 hb April 2011 - Satu lagi program bulanan berupa kuliah bulanan telah diadakan pada 24hb April yang lalu. Bertempat di Dataran Hj Borhan Lot 634D, program tersebut telah menjemput Ustaz Al Azmi Sehaat selaku penceramah jemputan.

Dalam Ceramah beliau, beliau mengajak seluruh masyarakat agar berubah dari cara hidup yang bebas kepada cara hdiup yang lebih Islamik, ini termasuklah cara cara berpakaian menutup aurat yang betul dan bukan sebagai adat mahupun gaya sahaja. Sembahyang mestilah cukup 5 waktu, puasa wajib serta menunaikan haji ke Mekah.

beliau juga menekankan betapa perlunnya kerajaan yang ada sekarang dapat membuat perubahan. Hanya dengan cara ini, masyarakat akan mampu berubah dari cara hidup sekarang kepada cara yang lebih islamik. Ini akan menjami sesebuah negeri agar berada di bawah keredhaan Allah swt.

Dalam majlis ini juga, seramai 6 orang telah menerima bantuan samada dari golongan miskin, ibu tunggal, mahupun bantuan kepada waris kepada Simati yang baru menginggal. Tn Haji Aziz selaku Pengerusi telah menyampaikan kesemua sumbangan sumbangan tersebut.

Jamuan makan turu diadakan kepada semua yang hadir. Blogger melihat ini adalah satu perkembangan yang sihat dalam memupuk lehidupan leibh Islamik. Sasaran utama kini adalah kepada golongan remaja yang kelihatan semakin bersemangat untuk bersama sama JKKK dan PAS serta surau dalam aktiviti aitiviti seharian semua.

Untuk golon gan remaja yang masih dalam kejahilan, marilah bersama sama kami dan dekatilah kami agar kami dapat membantu anda semua. Budaya melepak, rempit, minum arak, sosial lelaki dan wanita serta memenuhi cyber cafe untuk tujuan bersukaria semata mata hendaklah dielakkan keran ini semua boleh mengundang bala ke atas sesuatu negeri itu.

Kami akan sentiasa berusaha semampunya untuk membendung masalah ini selagi diberikan kekuatan dan kuasa.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan