PERJUANGAN SERTA MOTTO KAMI
KE ARAH KAMPUNG BERKEBAJIKAN
.... KAMI DI JKKK PADANG JAWA PETALING AKAN TERUS BERUSAHA MEMPERBAIKI TARAF KAMPUNG INI SAMADA DARI SEGI KEHIDUPAN, EKONOMI, PEMBANGUNAN SOSIAL, KEBAJIKAN, JUGA PEMBANGUNAN INSANIAH SERTA AGAMA INSYA ALLAH...MARILAH SAMA SAMA MEMBANTU JIHAD KAMI..

.

MH370

MH370

Khamis, 11 Ogos 2011

JEMPUTAN BERBUKA PUASA












JKKK bersama sama HAWA Padang Jawa Petaling telah dijemput ke majlis berbuka puasa bersama sama Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim pada 6hb Ogos yang lalu. Bertempat di Dewan Menteri Besar Seksyen 7, bersebelahan rumah Menteri Besar, majlis ini berlangsung dengan meriah dengan kehadiran masyarakat . Antaranya termasuklah dari anak anak yatim Haji Sirat Klang serta ibu ibu tunggal serta golongan warga warga miskin , warga warga emas serta golongan Orang Kurang Upaya tidak pernah dilupakan dalam majlis yang disediakan untuk mereka khasnya.
Dalam ucapan alu aluan, Tan Sri Khalid menjelaskan bahawa sifat kerajaan Negeri Selangor yang menerapkan konsep Negeri Bekebajikan adalah antaranys untuk memberikan kembali hasil hasil kerajaan Negeri Selangor kembali kepada Rakyat. Antara hasil yang telah dinikmati rakyat selangor antaranya adalah melalui hasil pasir, projek rumah terbengakalai dan sebagainya.

Dalam majlis ini juga, Datuk Menteri Besar telah sempat beramah mesra bersama golongan warga emas, miskin OKU dan ibu ibu Tunggal serta anak anak yatim ini selain telah menyerahkan sumbangan berupa barangan keperluan dan makanan serta sumbangan sempena hari Raya, Alhamdullillah.

Masyarakat yang memenuhi segenap penjuru dewan juga telah dilayani dengan majlis berbuka puasa yang disediakan oleh peserta peserta program Kefrajaan Selangor itu sendiri seperti dari Program MICRO KREDIT, Program MIMBAR,  serta program yang diadakan oleh Jawatankuasa tetap Kebajikan Negeri Selangor.

Program diakhiri dengan Solat Maghrib. Pihak JKKK mengucapkan ribuan terima kasih atas jemputan dan berharap program seperti ini dibanyakkan lagi demi menyelami dan mendekati masyarakat dalam usaha Kerajaan Negeri sendiri melalui JKKK ataupun lain lain institusi. Semuga Berjaya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan