PERJUANGAN SERTA MOTTO KAMI
KE ARAH KAMPUNG BERKEBAJIKAN
.... KAMI DI JKKK PADANG JAWA PETALING AKAN TERUS BERUSAHA MEMPERBAIKI TARAF KAMPUNG INI SAMADA DARI SEGI KEHIDUPAN, EKONOMI, PEMBANGUNAN SOSIAL, KEBAJIKAN, JUGA PEMBANGUNAN INSANIAH SERTA AGAMA INSYA ALLAH...MARILAH SAMA SAMA MEMBANTU JIHAD KAMI..

.

MH370

MH370

Sabtu, 6 Ogos 2011

ISRAQ DAN MIKRAJ BERSAMA SURAU NURUL IMAN

Surau Nurul Iman dengan kerjasama JKKK Padang Jawa Petaling telah mengadakan satu program
Ceramah Khas sempena Israq dan Mikraj yang telah diadakan pada 9hb Julai yang lalu. Program ini diadakan diperkarangan Surau Nurul Iman untk memberi peluang kepada seluruh masyarakat mendapat manafaat darinya memandangkan saiz surau yang agak kecil untuk jemaah yang ramai.

Penceramah jemputan adalah Tuan Guru Ahmad Tajuddin Md Jali yang merupakan Mudir dari Madraasah Madinatul Ilmi Batu Kurau Perak. Dalam Ceramah beliau, memberi nasihat kepada masyarakat agar sentiasa pengorbanan yang dibuat oleh Rasulullah saw dalam pengembangan Islam. Juga mengenai Kisah Sirah Nabi mendapat wahyu terus dari Allah swt sewaktu peristiwa Israq dan Mikraj.
Turut hadir ialah Tn Hj Abdul Aziz Barhan, Pengerusi Hj Hisham serta masyarakat setempat sekitar 500 orang. Masyarakat yang hadir turut dihidang dengan makanan sumbangan dari surau Nurul Iman.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan