PERJUANGAN SERTA MOTTO KAMI
KE ARAH KAMPUNG BERKEBAJIKAN
.... KAMI DI JKKK PADANG JAWA PETALING AKAN TERUS BERUSAHA MEMPERBAIKI TARAF KAMPUNG INI SAMADA DARI SEGI KEHIDUPAN, EKONOMI, PEMBANGUNAN SOSIAL, KEBAJIKAN, JUGA PEMBANGUNAN INSANIAH SERTA AGAMA INSYA ALLAH...MARILAH SAMA SAMA MEMBANTU JIHAD KAMI..

.

MH370

MH370

Sabtu, 6 Ogos 2011

PROGRAM MOTIVASI PENGISIAN ISLAM DAN RIADAH







Pemuda Surau Nurul Iman dengan Kerjasama dari JKKK Padang Jawa Petaling serta Masjid As Solihin telah menganjurkan satu program motivasi pengisian Islam dan Riadah pada tarikh 15 hingga 16hb Julai yang lalu. Seramai kira kira 30 orang peserta yang terdiri dari para remaja remaja sekitar Padang Jawa Petaling telah menyertai program selama 2 hari itu.

Menurut ketua pemuda surau, Sdr Rizal Sumardi program ini adalah bertujuan untuk memberi motivasi serta kesedaran serta kefahaman kepada anak anak muda remaja Padang Jawa mengenai kepentingan kehidupan yang mementingkan nilai nilai agama. Pendedahan seperti ini adalah amat penting untuk memberi kesedaran kepada anak anak muda.

Program dimulakan dengan sessi suaikenal peserta serta riadah ringan bersenam. Pada sebelah malam pula diadakan program kesenian islam dimana para peserta diberi tugas memberi persembahan kepada petugas yang melambangkan nilai nilai Islam. Perkhemahan juga diadakan pada malam tersebut diikuti dengan kuliah suboh yang telah disampaikan oleh Ustaz Mohd Syahiid.

Majlis penutup telah disempurnakan oleh timbalan Nazir masjid as Solihin Tn Syed Mohamad diiringi oleh Ketua Kampung Tn Hj Abdul Aziz Barhan. Sijil serte penyampaian cenderahati disempurnakan pada majlis di pagi tersebut. Diharap program seperti ini dapat diperbanyakkan lagi dalam mendidik anak anak muda menjadi umat islam yang baik.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan