PERJUANGAN SERTA MOTTO KAMI
KE ARAH KAMPUNG BERKEBAJIKAN
.... KAMI DI JKKK PADANG JAWA PETALING AKAN TERUS BERUSAHA MEMPERBAIKI TARAF KAMPUNG INI SAMADA DARI SEGI KEHIDUPAN, EKONOMI, PEMBANGUNAN SOSIAL, KEBAJIKAN, JUGA PEMBANGUNAN INSANIAH SERTA AGAMA INSYA ALLAH...MARILAH SAMA SAMA MEMBANTU JIHAD KAMI..

.

MH370

MH370

Rabu, 10 Ogos 2011

KEBAKARAN DI APARTMENT




Satu Kebakaran telah berlaku di Pangsapuri Puteri, Apartment yang terletak di Jalan Mat Raji, Padang Jawa Petaling. Dalam kejadian tersebut, sebuah apartment milik Sdr Mohamed Rezhal b Abas telah musnah dalam kebakaran tersebut.

Beliau dan isteri serta mempunyai 3 orang anak telah kehilangan tempat tinggal akibat insiden tersebut dan untuk sementara ditempat di Surau di Pangsapuri berkenaan. Pihak JKKK dengan segera telah mengambil inisiatif untuk memberi bantuan ad hoc serta membuat lapuran segera ke Pihak pihak yang dapat membantu.

Antaranya ialah kepada Pihak Zakat Selangor. Jabatan Kebajikan Masyarakat mahupun pihak Insuran serta pihak pengurusan Apartment itu sendiri. Selain itu, orang orang perseorangan juga dilihat telah turut membantu mangsa meringankan bebanan dengan bantuan kewangan mahupun barangan.

Menurut Mohamed Rezhal, beliau hanya mampu melihat api marak kerana pada waktu kejadian beliau berada di tingkat bawah apartment. "Dalam sekelip mata sahaja pangsapuri saya serta barang barang didalam telah musnah..katanya lagi..."

Pihak JKKK mengucapkan takziah diatas apa yang berlaku kepada Sdr Mohamed Rezhal dan kami juga melahirkan kesyukuran keran tiada berlaku yang lebih buruk seperti kemalangan jiwa. Semuga beliau tabah mengahdapi dugaan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan