PERJUANGAN SERTA MOTTO KAMI
KE ARAH KAMPUNG BERKEBAJIKAN
.... KAMI DI JKKK PADANG JAWA PETALING AKAN TERUS BERUSAHA MEMPERBAIKI TARAF KAMPUNG INI SAMADA DARI SEGI KEHIDUPAN, EKONOMI, PEMBANGUNAN SOSIAL, KEBAJIKAN, JUGA PEMBANGUNAN INSANIAH SERTA AGAMA INSYA ALLAH...MARILAH SAMA SAMA MEMBANTU JIHAD KAMI..

.

MH370

MH370

Isnin, 11 April 2011

PROGRAM CUTI CUTI PEMUDA SURAU






abtu 19/03/2011 - Pemuda Surau Nurul Iman dengan kerjasama dari JKKK Padang Jawa Petaling MPP Zon 6 serta Pusat Zakat Selangor telah berjaya menganjurkan satu Program Kem Ibadah Riadah dan Motivasi pada 19/03/2011 yang lalu. Bertempat di Surau Nurul Iman, program ini telah diadakan selama 2 hari 1 malam bermula pada 19/03/2011 dan berakhir 20/03/2011 ahad.

Menurut Ketua Pemuda Surau, Sdr Hj Aidi Ahmad antara tujuan utama Program ini adalah untuk mendekatkan para remaja remaja agar mereka mendekati surau. Surau bukan sahaja sebagai tempat ibadah Sembahyang tetapi lebih dari itu. Di surau juga boleh diadakan sebagai Kem Ibadah malah beriadahah onsekalipun seperti bermain sepaktakraw dan badminton.

Antara pengisian Program ini termasuklah Belajar besolat dengan betul, qiyammulalil dan motivasi. Seramai kira kira 50 orang pelajar pelajar berumur dari 9 tahun hingga 13 tahun telah mendaftarkan diri untuk turut serta dalam program ini.

Pengerusi surau, Tn Hj Parman mengucapkan sybas di atas kejayaan pihak surau menganjurkan program ini dan semuga ianya menjadi perintis untuk masa masa akan datang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan