PERJUANGAN SERTA MOTTO KAMI
KE ARAH KAMPUNG BERKEBAJIKAN
.... KAMI DI JKKK PADANG JAWA PETALING AKAN TERUS BERUSAHA MEMPERBAIKI TARAF KAMPUNG INI SAMADA DARI SEGI KEHIDUPAN, EKONOMI, PEMBANGUNAN SOSIAL, KEBAJIKAN, JUGA PEMBANGUNAN INSANIAH SERTA AGAMA INSYA ALLAH...MARILAH SAMA SAMA MEMBANTU JIHAD KAMI..

.

MH370

MH370

Selasa, 19 April 2011

PERSATUAN IBU IBU TUNGGAL PADANG JAWA



 1hb April 2011 - Kampung Padang Jawa Petaling telah mengorak selangkah kehadapan dengan penubuhan sebuah Persatuan Ibu Ibu Tunggal Padang Jawa Petaling pada 1hb April yang lalu. Bertempat di Bilik gerakan JKKK Padang Jawa Petaling Jln Mat Raji, satu program peresmian telah di adakan yang telah disempurnakan oleh Wakil Rakyat DUN Batu Tiga Pn Rodziah Ismail.

Dalam Ucapan alu aluan dan peresmian beliau, beliau berharap Persatuan ini akan menjadi pemangkin kepada seluruh Ibu Ibu tunggal agar terus bergerak maju kehadapan sejajar dengan usaha murni kerajaan. Banyak sektor yang boleh disertai oleh ibu ibu tunggal seperti Sektor perniagaan IKS (Industri Kecil Sederhana) seperti membuat keropok, Nasi Lemak dan sebagainya. Beliau berharap ibu ibu tunggal tidak merasa terpinggir kerana setiap yang berlaku pasti ada hemahnya.
Pengerusi JKKK Hj Abdul Aziz Barhan pula mengucapkan Syabas di atas kegigihan para ibu tunggal sekitar Padang Jawa sehingga tertubuhnya Persatuan ini. Menurut beliau, Persatuan ini akan bernaung di bawah JKKK agar pihak JKKK dapat memberi bantuan, kerjasama serta buah fikiran mengenai apakah program program yang boleh diadakan. Buat masa ini, program yang aktif dihadiri oleh Ibu Ibu tunggal termasuklah program belajar membaca Al Quran yang di adakan di Surau Nurul Iman.
Pelbagai program lain juga boleh di adakan sepertinya program memasak, lawatan ke luar kawasan, belajar berzanji dan sebagainya Insya allah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan