PERJUANGAN SERTA MOTTO KAMI
KE ARAH KAMPUNG BERKEBAJIKAN
.... KAMI DI JKKK PADANG JAWA PETALING AKAN TERUS BERUSAHA MEMPERBAIKI TARAF KAMPUNG INI SAMADA DARI SEGI KEHIDUPAN, EKONOMI, PEMBANGUNAN SOSIAL, KEBAJIKAN, JUGA PEMBANGUNAN INSANIAH SERTA AGAMA INSYA ALLAH...MARILAH SAMA SAMA MEMBANTU JIHAD KAMI..

.

MH370

MH370

Selasa, 19 April 2011

ZIARAH ZIARAH ZIARAH



 Program ziarah diteruskan lagi dengan kali ini sebanyak 4 buah keluarga dari golongan sederhana miskin telah dipilih untuk kami ziarahi. Antara buah tangan yang kami sediakan untuk program ziarah kali ini adalah beras, tepung gula, minyak masak dan beberapa barangan keperluan harian lain.

Turut serta bersama sama JKKK dalam program kali ini adalah PAS Padang Jawa Petaling yang diketuai oleh Tn Hj Hisham Parman selaku Ketua Cawangan.
Antara rumah yang sempat kami ziarahi termasuklah rumah Sdr Zulfatah Zulkarnain yang terletak di Lot 1415, Rumah Pn Zaiton di Lorong 643 serta rumah Sdr Hamid yang terletak di Lorong Haji Mohd Yassin. Sdr Hamid juga adalah merupakan AJK bagi JKKK Padang Jawa sendiri.
Di harap lawatan serta ziarahi yang diadakan secara berterusan ini akan dapat memberi manafaat sepenuhnya kepada semua yang di ziarahi serta dapat pula membantu mereka dalam urusan kehidupan seharian mereka. Pihak JKKK sendiri berharap bahawa selain dari bantuan yang dihulurkan,  pihak pihak penerima bantuan ini mestilah juga mengambil inisiatif sendiri untuk menaikkan taraf hidup mereka sendiri. Insya Allah pihak JKKK akan cuba memberi bantuan yang semampu sekiranya mereka ingin membuat atau membuka sesatu perniagaan demi menambahkan pendapatan keluarga.

Tidak ketinggalan menghulurkan bantuan ialah pihak PAS Cawangan Padang Jawa petaling.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan