PERJUANGAN SERTA MOTTO KAMI
KE ARAH KAMPUNG BERKEBAJIKAN
.... KAMI DI JKKK PADANG JAWA PETALING AKAN TERUS BERUSAHA MEMPERBAIKI TARAF KAMPUNG INI SAMADA DARI SEGI KEHIDUPAN, EKONOMI, PEMBANGUNAN SOSIAL, KEBAJIKAN, JUGA PEMBANGUNAN INSANIAH SERTA AGAMA INSYA ALLAH...MARILAH SAMA SAMA MEMBANTU JIHAD KAMI..

.

MH370

MH370

Selasa, 22 Mac 2011

LAWATAN KE RUMAH ORANG ORANG TUA AL IKHLAS



Biro Kebajikan JKKK Padang Jawa Petaling bersama sama AJK Wanita Masjid Al Hidayah Seksyen 18, Shah Alam telah berjaya menganjurkan satu program lawatan ke rumah orang orang tua Al Ikhlas yang terletak di Lot 3530, Jalan Besar, Batu 9, Kampung Pulau Meranti 41720, Puchong, Selangor.

Tujuan lawatan ke rumah orang orang tua tersebut adalah untuk melawat serta mendapatkan sedikit pengetahuan mengenai perjalanan kehidupan penghuni di sana. Pengasas rumah orang orang tua al ikhlas adalah Puan hajah Muji binti Sulaiman yang juga bertindak selaku Pengarah Urusan. Tugas seharian beliau pula adalah merupakan seorang Ketua Jururawat di Hospital Serdang.

Rumah Orang orang tua ini telah diasaskan kira kira 7 tahun yang lalu serta setakat ini mempunyai seramai 42 orang penghuni lelaki dan perempuan  dan mempunyai 9 orang pekerja.

Menurut Puan Hajah Rahelah, AJK Bori Kebajikan dengan mengadakan lawatan seperti ini diharap dapat meningkatkan tahap kesedaran mengenai betapa pentingnya menjaga ibu bapa serta menghargai jasa jasanya yang tidak akan termampun di balas oleh anak anak. Dikalangan penghuni itu kedatangan kami telah diiringi dengan linangan airmata kerana masih ada yang sudi menziarahi mereka. Di harap kepada anak anak kepada ibu ibu tua serta bapa bapa tua ini akan lebih perihatin dan sudi meluangkan masa untuk selalu datang menziarahi mereka keran itulah harapan mereka selalu.

Semuga Allah memberi kekuatan dan keberkatan kepada orang orang tua serta rumah kebajikan ini untuk terus berbakti kerana ianya adalah amanat Allah .

Desediakan oleh Zaleha bt Md Yassin.
AJK Biro

Tiada ulasan:

Catat Ulasan