PERJUANGAN SERTA MOTTO KAMI
KE ARAH KAMPUNG BERKEBAJIKAN
.... KAMI DI JKKK PADANG JAWA PETALING AKAN TERUS BERUSAHA MEMPERBAIKI TARAF KAMPUNG INI SAMADA DARI SEGI KEHIDUPAN, EKONOMI, PEMBANGUNAN SOSIAL, KEBAJIKAN, JUGA PEMBANGUNAN INSANIAH SERTA AGAMA INSYA ALLAH...MARILAH SAMA SAMA MEMBANTU JIHAD KAMI..

.

MH370

MH370

Sabtu, 19 Mac 2011

ZIARAH BERSAMA MESA





Khamis 17/03/2011 - Fakulti Matematik Uitm Shah Alam sekali lagi telah mengadakan lawatan susulan ke atas golongan warga warga miskin serta kurang bernasib baik pada 17/03/2011 yang lalu.

Sebanyak 4 buah keluarga telah diziarahi dalam program pagi tersebut yang telah turut diserta oleh Professor Fakulti Prof. Paramjeet. Fakulti ini telah menjadikan keluarga  keluarga  tersebut sebagai keluarga angkat yang akan dibantu dari masa ke semasa.
Menurut Prof. Paramjeet, selain membantu keluarga berkenaan sebagi satu tanggungjawab sosial korporat, beliau sendiri ingin menanamkan satu kesedaran di kalangan pelajar pelajar fakulti berkenaan mengenai pentingnya saling bantu membantu sesama insan. "Kita janganlah hanya mementingkan diri sendiri sehingga tidak memikirkan bahawa diluar sana ada masyarakat yang miskin dan daif yang memerlukan bantuan. Selain pelajaran di Universiti, ini juga dapat membantu pelajar pelajar ini untuk mengenali erti kehidupan sebenar dan sentiasa perihatin serta menginsafi diri untuk dijadikan sempadan dimasa akan datang..katanya.
Rumah rumah yang diziarahi adalah rumah Pn Ainon, Puan Norhaiza, Puan Zikri serta Puan Zah.
Kami di JKKK Padang Jawa Petaling ingin merakamkan jutaan terimsa kasih di atas kesudian pihak Fakulti dipimpin oleh Prof. Parajeet untuk terus membantu kami dalam usaha kami membantu serta memberi sedikit kebahgiaan dikalangan golongan miskin ini.

Semuga Allah memberkati usaha kita semua.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan