PERJUANGAN SERTA MOTTO KAMI
KE ARAH KAMPUNG BERKEBAJIKAN
.... KAMI DI JKKK PADANG JAWA PETALING AKAN TERUS BERUSAHA MEMPERBAIKI TARAF KAMPUNG INI SAMADA DARI SEGI KEHIDUPAN, EKONOMI, PEMBANGUNAN SOSIAL, KEBAJIKAN, JUGA PEMBANGUNAN INSANIAH SERTA AGAMA INSYA ALLAH...MARILAH SAMA SAMA MEMBANTU JIHAD KAMI..

.

MH370

MH370

Rabu, 16 Mac 2011

KULIAH BULANAN BERSAMA USTAZ NAZRI



Satu program Kuliah bulanan telah diadakan pada 24hb Februari 2011 yang lalu. Bertempat di Bilik Gerakan JKKK yang baru di Tapak Gerai MBSA Jalan Mat Raji Padang Jawa.

Untuk program Kuliah kali ini, Pihak JKKK telah menjempunt, Shah Alam.tUstaz Nazri bin Isa dari Seksyen 7 yang merupakan seorang pendakwah bebas.

Antara intipati Dalam Kuliah beliau, beliau menekankan menegenai peri pentingnya setiap umat islam menjaga solat mereka. Solat adalah tiang agama, maka barang siapa yang sengaja meninnggalkannya, maka dia telah meruntuhkan agamanya. Di dalam hadith nabi sendiri ada menyebut "barangsiapa yang meninggalkan solat dengan sengaja, maka kafirlah ia"  maka oleh itu Ustaz telah menekankan betapa pentingnya Solat.

Beliau juga memberi tunjuk ajar mengenai kesilapan kesilapan yang sering dilakukan oleh seseorang agar dapat membantu memperbaiki kualiti solat.  Beliau yang juga pernah berlakon dalam drama tv astor Geng Surau mienceritakan bahawa usaha dakawah ini memerlukan kesabaran yng amat tinggi. Beliau sendiri mengalami kesukaran untuk mendakwahkan terutama dikalangan pelakon pelakon sendirinya.

Manakala Ketua Biro Kebajikan menjelaskan bahawa program program kuliah ini akan tetap diteruskan dari masa ke semasa dan d imasa akan datang beliau akan menjemput sekali seluruh jemaah surau dan masjid dalam usaha dakwah. Insya Alllah.

Semuga usaha ini diberkati Allah swt

Tiada ulasan:

Catat Ulasan