PERJUANGAN SERTA MOTTO KAMI
KE ARAH KAMPUNG BERKEBAJIKAN
.... KAMI DI JKKK PADANG JAWA PETALING AKAN TERUS BERUSAHA MEMPERBAIKI TARAF KAMPUNG INI SAMADA DARI SEGI KEHIDUPAN, EKONOMI, PEMBANGUNAN SOSIAL, KEBAJIKAN, JUGA PEMBANGUNAN INSANIAH SERTA AGAMA INSYA ALLAH...MARILAH SAMA SAMA MEMBANTU JIHAD KAMI..

.

MH370

MH370

Rabu, 16 Mac 2011

BOLING AMAL JKKK 2011







JKKK Padang Jawa Petaling bersama sama Pejabat ADUN batu tiga telah buah pasuberjaya menganjurkan
satu Kejohanan Boling amal 2011 pada 6hb March yang lalu. Bertempat di OLE OLE Superbowl Seksyen 18, Shah Alam sebanyak 28 pasukan telah turut serta untuk memeriahkan lagi program ini. Antara yang turut menyertai termasuklah Kelab Pelita Jaya, Mariwasa Sdn Bhd, Amcorp, Sek Keb Padang Jawa, Sek Agama Padang Jawa , CCM, NIsa shah Alam serta beberapa lagi Badan Kerajaan serta NGO NGO dan orang orang perseorangan.

Pertandingan telah dibahagikan kepada 2 kategori iaitu Kategori berpasukan serta Individu. Dalam acara Berpasukan, kategori ini telah dimenangi oleh Kumpulan Taman Mat Raji  dengan markah sekitar 1,700 jatuhan pin. Bagi kategori Individu telah dimenangi oleh Saudara Zulkifli juga dari Kumpulan Taman Mat Raji.

Untuk Kumpulan JKKK sendiri telah diwakili oleh Tok Ketua sendiri, Sdr Mahfuz, Abu Shah Hashim dan Zahid Borhan. telah berjaya menduduki keseluruhan tangga ke 7 dengan 1,494 jatuhan  pin.

Program ini telah dimeriahkan lagi dengan kehadiran ADUN Batu Tiga Pn Rodziah Ismail selaku penaung program dan telah berkenan untuk sama sama menjayakan serta meresmikan pertandingan ini, Beliau sendiri telah menghantar satu pasukan untuk turut serta.

Antara Individu yang turut serta termasuklah Penghulu Mukim, Tok Arzmi Atan, Ahli Majlis Tuan Abdul Halim Redzuan, Dr Daroyah dari MPP Zon 5. Manakala Kumpulan COMBI pula, (Skuad mencegah anti denggi Padang Jawa) telah diwakili oleh Sdr Mustaim, Mustafa, Mohd Syafiq dan Aril. bagaimanapun jatuhan pin tidaklah begitu memberangsangkan kerana masing masing baru menyentuh boling untuk kali pertama.

Menurut ADN Batu Tiga, beliau menyokong penuh pertandingan seperti merupakan satu riadaah yang sangat baik untuk masyarakat serta mengucapkan syabas diatas usaha usaha JKKK untuk menjayakan program seperti ini.. :Saya percaya secara tidak langsung kita dapat saling berkenalan satu sama lain serta dapat meningkatkan lagi ukhwah di kalangan masyarakat amnya:. Bila kita sudah mengenali satu sama lain, maka kerja kerja akan menjadi lebih mudah..katanya lagi.

Tn Hj Abdul Aziz pula melahirkan kesyukuran di atas sambutan yang telah diberikan oleh masyarakat malah tidak menyangka sambutan begitu hebat sehingga terpaksa menolak lebih 5 permohonan saat saat akhir untuk menyertai pertandngan ini. Insya Allah kami akan cuba mengadakan lagi program seperti ini  di masa akan datang.

Menurut beliau, antar motif utama pertandingan ini diadakan adlah utuk mengutip dana untuk pihak JKKK. Insya Allah dana dana ini kami gunakan untuk tujuan kebaikan terutanamya perihal kebajikan masyarakat di kawasan Padang Jawa yang amat diperlukan. Kawasan kami mempunyai sejumlah penduduk yang ramai yang memerlukan bantuan samada dari segi kewangan mahupun barangan  keperluan asas seperti Beras gula dans ebagainya. Insya Allah kami akan terus berusaha untuk menyalurkan sumbangan ini kepada golongan miskin, OKU, Warga Emas apatah lahi golongan ibu ibu tunggal serta anak anak yatim...katanya lagi.

Beliau mengucapkan ribuan terima kasih atas sumbangan masyarakat bagi menjayakan program ini dan hanyalah Allah swt yang dapat membalasnya.

ADUN Batu Tiga Pn Rodziah telah juga berkenan menyampaikan hadiah kepada para pemenang bersama sama AHli Majlis, Dr daroyah dan Tn Abdul Halim Serta Tok Penghulu Arzmi.

Program selesai sekitar jam 0600 petang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan