PERJUANGAN SERTA MOTTO KAMI
KE ARAH KAMPUNG BERKEBAJIKAN
.... KAMI DI JKKK PADANG JAWA PETALING AKAN TERUS BERUSAHA MEMPERBAIKI TARAF KAMPUNG INI SAMADA DARI SEGI KEHIDUPAN, EKONOMI, PEMBANGUNAN SOSIAL, KEBAJIKAN, JUGA PEMBANGUNAN INSANIAH SERTA AGAMA INSYA ALLAH...MARILAH SAMA SAMA MEMBANTU JIHAD KAMI..

.

MH370

MH370

Khamis, 20 September 2012

KHATAM AL QURAN DAN SUMBANGAN ANAK YATIM










Majlis Khatam al Quran di Bulan Ramadhan yang mulia ini telah di adakan pada hari Ahad 12hb Ogos yang lalu. Seperti tahun tahun sebelum, majlis ini diadakan sempena khatam bacaan bertadarus alquran yang telah diadakan di Surau Nurul Iman sepanjang malam di bulan ramadhan ini.

Seramai dua belas orang Pentadarus al quran yang dibimbing oleh Al Fathil Ustaz Mohd Syahiidd Tusiran Iskandaraniy telah meneri sumbangan sebagia tanda penghargaan dari pihak pengurusan Surau. Sesungguhnya, hanya Allah swt sahaja yang akan memberi ganjaran baik kepada semua yang mengambil bahagian serta semua yang terlibat.

JKKK padang Jawa Petaling turut memberi kerjasama dalam majlis ini . dan dalam majlis ini juga golongan Anak Anak yatim serta ibu ibu tunggal telah diraikan. Pihak surau dengan bantuan masyarakat yang telah sudi menghulurkan bantuan telah memberi sedikit sumbgan berupa wang sumbangan kepada mereka. Dengan cara ini dapatlah mereka meraikan aidil fitri yang bakal menjelang dengan perasaan gembira.

Semuga ianya dimanafaatkan dengan baik. Pihak Surau juga meraikan mereka dengan mengadakan majlis berbuka puasa bersama sama . Program diteruskan dengan Tazkirah ringkas oleh al Fathil ustaz Syahiidd diikuti dengan Solat Isyak, Terawih serta moreh bersama sama,

Tiada ulasan:

Catat Ulasan