PERJUANGAN SERTA MOTTO KAMI
KE ARAH KAMPUNG BERKEBAJIKAN
.... KAMI DI JKKK PADANG JAWA PETALING AKAN TERUS BERUSAHA MEMPERBAIKI TARAF KAMPUNG INI SAMADA DARI SEGI KEHIDUPAN, EKONOMI, PEMBANGUNAN SOSIAL, KEBAJIKAN, JUGA PEMBANGUNAN INSANIAH SERTA AGAMA INSYA ALLAH...MARILAH SAMA SAMA MEMBANTU JIHAD KAMI..

.

MH370

MH370

Khamis, 6 Ogos 2009

PROGRAM BACAAN YASIN DAN TAHLIL ANTARA LORONG (lorong pertama Lot 634D)









Biro Agama Dakwah dan Pendidikan JKKK Padang Jawa Petaling telah mengambil inisiatif dengan menganjurkan program bacaan yasin dan tahlil antara lorong lorong di sekitar Padang Jawa. Tujuan utama program ini adalah untuk seluruh masyarakat turut sama sama mendoakan ke atas roh arwah arwah yang telah meninggalkan kita terlebih dahulu. Peserta digalakkan untuk memberikan nama nama arwah untuk sama sama didoakan agar mereka mendapat keampunan dan roh mereka ditempatkan dikalangan orang orang yang bertakwa.

Program ini juga secara tidak langsung dapat meningkatkan lagi hubungan ukhwah dikalangan penduduk penduduk serta dapat berkenalan di atara satu sama lain.

Sebagai permulaan, lorong Haji Borhan (Lot 634) telah dipilih dalam program ini. Sambutan menggalakkan yang diberikan dalam program ini menunjukkan kesedaran tinggi dikalangan masyarakat mengenai kepentingan doa dan amalan kehidupan yang baik menurut agama Islam.

Menurut, Ketua Biro saudara Mahfuz Othman, program ini akan diteruskan dari masa ke semasa dan akan meliputi seboleh boleh nya setiap lorong yang ada di sekitar Padang Jawa. Beliau berharap sambutan masyarakat akan dapat membantu menjayakan program ini selain berharap segala usaha dan doa akan mendapat keberkatan dari Allah swt.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan