PERJUANGAN SERTA MOTTO KAMI
KE ARAH KAMPUNG BERKEBAJIKAN
.... KAMI DI JKKK PADANG JAWA PETALING AKAN TERUS BERUSAHA MEMPERBAIKI TARAF KAMPUNG INI SAMADA DARI SEGI KEHIDUPAN, EKONOMI, PEMBANGUNAN SOSIAL, KEBAJIKAN, JUGA PEMBANGUNAN INSANIAH SERTA AGAMA INSYA ALLAH...MARILAH SAMA SAMA MEMBANTU JIHAD KAMI..

.

MH370

MH370

Sabtu, 15 Ogos 2009

PROGRAM BACAAN TAHLIL DAN YASIN KEDUA
















Program bacaan tahlil dan yasin yang keduauru telah diadakan pada 8hb Ogos yang lalu. Bertempat di Lorong Sri Aman, Jalan Mat Raji program yang berlangsung selepas waktu maghrib itu telah dihadiri oleh lebih 100 penduduk lorong serta jemaah surau Nurul Iman. Turut hadir ialah Nazir Masjid Padang Jawa, Ust Ahmad Zaki Arshad.

Menurut ketua lorong, Sdr Mahfuz Othman, program tahlil dan bacaan yasin ini bertujuan untuk mengirim doa ke atas roh arwah yang telah meninggal dunia. (Semuga Allah swt menerima doa para hambanya). Hampir seluruh penduduk lorong telah memberikan nama nama arwah untuk didoakan bersama sama.

Ust Ahmad Zaki telah dijemput untuk mengengetuai bacaan bersama para jemaah.
Turut sama diraikan dalam majlis ini ialah anak anak yatim sekitar Padang Jawa. Biro Kebajikan JKKK turut membantu dalam urusan membawa anak anak yatim agar mereka turut sama merasakan kegembiraan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan