PERJUANGAN SERTA MOTTO KAMI
KE ARAH KAMPUNG BERKEBAJIKAN
.... KAMI DI JKKK PADANG JAWA PETALING AKAN TERUS BERUSAHA MEMPERBAIKI TARAF KAMPUNG INI SAMADA DARI SEGI KEHIDUPAN, EKONOMI, PEMBANGUNAN SOSIAL, KEBAJIKAN, JUGA PEMBANGUNAN INSANIAH SERTA AGAMA INSYA ALLAH...MARILAH SAMA SAMA MEMBANTU JIHAD KAMI..

.

MH370

MH370

Sabtu, 20 November 2010

KEMPEN KESELAMATAN JALANRAYA

Sabtu 2hb Oktober 2010 - Polis Diraja Malaysia dengan kerjasama JKKK Padang Jawa Petaling telah berjaya mengadakan satu program KEMPEN KESELAMATAN JALAN RAYA pada 2hb Oktober 2010 yang lalu.

Program yang telah diadakan bertempat di Tapak Gerai MBSA Jln Mat Raji, Padang Jawa itu telah turut diserta oleh Pihak Berkuasa tempatan yang lain. Antaranya ialah pihak Jabatan Pengangkutan Jalan, JPJ serta Jabatan Keselamatan Jalan Raya JKJR.

Turut Hadir dalam program itu ialah Ketua Trafik Shah Alam serta Pengerusi JKKK sendiri, Tn Hj Abdul Aziz Barhan.

Dalam Ucapan alu aluan, Tn Haji berharap pihak PDRM dapat memberi kerjasama yang baik bersama sama JKKK dalam usaha JKKK mengurangkan kadar jenayah mahupun menghapuskan sama sekali jenayah di sekitar Kampung Padang Jawa. "Semuga usaha murni seperti ini akan dapat sokongan sepenuhnya dari masyarakat dengan memberi kerjsama dan menyalurkan maklumat kepada pihak Polis mahupun JKKK sendiri' kata  beliau lagi.

Ketua Trafik Shah Alam pula menyarankan bahawa kesedaran dikalangan masyarakat adalah amat penting dalam usaha nmengurangkan kadar kemalangan Malaysia amnya. Beliau berharap agar pengguna pengguna Jalanraya sntiasa berhati hati dalam memandu serta beliau juga berharap agar masyarakat sekitaran ini mengambil langkah pencegahan..antaranya dengan memakai topi keledar ketika keluar rumah terutanamya di Kawasan kampung kampung.

Sebanyak 100 biji topi keledar telah turut diedarkan kepada masyarakat dalam program tersebut. Selain itu, pameran pameran seperti pameran motor dan gambar gambar kemalangan ngeri telah turut diadakan dalam usaha pihak berkuasa mengurangkan kadar kemalangan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan