PERJUANGAN SERTA MOTTO KAMI
KE ARAH KAMPUNG BERKEBAJIKAN
.... KAMI DI JKKK PADANG JAWA PETALING AKAN TERUS BERUSAHA MEMPERBAIKI TARAF KAMPUNG INI SAMADA DARI SEGI KEHIDUPAN, EKONOMI, PEMBANGUNAN SOSIAL, KEBAJIKAN, JUGA PEMBANGUNAN INSANIAH SERTA AGAMA INSYA ALLAH...MARILAH SAMA SAMA MEMBANTU JIHAD KAMI..

.

MH370

MH370

Sabtu, 20 November 2010

AIDIL FITRI BERSAMA SAMA GOLONGAN KURANG BERNASIB BAIK...

Sabtu 09/10/2010 - JKKK Padang Jawa Petaling telah berjaya mengadakan majlis aidil fitri bersama sama golongan kurang bernasib baik sekitar Padang Jawa Petaling. Antara jemputan yang hadir seramai lebih 150 orang termasuklah Golongan warga emas, Orang Kurang Upaya, Ibu Ibu tunggal, Anak anak yatim, termasuklah golongan warga miskin.

Menurut Pengerusi JKKK Tn Hj Abdul Aziz Barhan, antara tujuan program ini adalah untuk meraikan golongan  ini agar mereka tidak merasa kekurangan ataupun terpinggir. Beliau berkata golongan ini sangat sangat perlu untuk dibela sejajar dengan dasar kerajaan Negeri sendiri iaitu Negara Berkebajikan.

Pihak JKKK sendiri akan sentiasa berusaha untuk membantu mereka mereka ini  kerana bukan sahaja kerana dasar kerajaan, tetapi adalah menjadi tanggungjawab sesama insan untuk saling bantu membantu sekiranya mereka berada di dalam kesusahan..kata Tn Hj Abdul Aziz lagi.

Sementara itu, warga warga Padang Jawa yang akanmenunaikan Fardhu Haji ke Mekah juga turut diraikan. Antara yang hadir adalah Puan Saamah dari Lorong Bali dan Puan Wak Sahar dari Lorong Berangan.

Kesenua tetamu telah dijamu dengan pelbagai hidangan seperti nasi Impit kuah kacang, Kuin Muih, Mee Sop buah buahan serta pelbagai lagi hidangan yang menyelerakan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan