PERJUANGAN SERTA MOTTO KAMI
KE ARAH KAMPUNG BERKEBAJIKAN
.... KAMI DI JKKK PADANG JAWA PETALING AKAN TERUS BERUSAHA MEMPERBAIKI TARAF KAMPUNG INI SAMADA DARI SEGI KEHIDUPAN, EKONOMI, PEMBANGUNAN SOSIAL, KEBAJIKAN, JUGA PEMBANGUNAN INSANIAH SERTA AGAMA INSYA ALLAH...MARILAH SAMA SAMA MEMBANTU JIHAD KAMI..

.

MH370

MH370

Ahad, 18 Oktober 2009

KAUM INDIA TIDAK DILUPAKAN...SEMPENA SAMBUTAN DEEPAVALI











Jumaat 16hb Oktober, 2009 - Kaum India yang tidak di Kampung Padang Jawa Petaling tidak dilupakan dalam menyambut perayaan Deepavali pada 17hb Oktober ini.
Sehubungan itu, Pihak JKKK Padang Jawa Petaling telah berkesempatan bertemu dengan golongan warga emas serta miskin kaum India ini.

Dalam kesempatan itu, Pihak JKKK telah menghulurkan bantuan bagi memberi kegembiraan serta mengurangkan beban dalam mereka menyambut Deepavali ini. Seramai lebih 10 buah keluarga yang mempunyai warga emas telah mendapat sumbangan tersebut.

Antara bantuan yang diberikan adalah dalam bentuk barangan keperluan asas seperti beras,, tepung serta kuih muih. Pengerusi JKKK Tn Hj Abdul Aziz barhan telah berkesempatan menyerahkan sumbangan tersebut bagi pihak JKKK. Terdapat 3 lorong dimana diduduki oleh Kaum India. lorong lorong tersebut ialah Lorong Cairil K9, Lorong Chandran dan Lorong Ayub Maju.
Disebelah malamnya pula, Kaum India warga emas ini telah dijemput ke Dewan MPP Zon 6 di Seksyen 17 Shah Alam. Pihak MPP Zon 6 sendiri telah menyediakan sedikit jamuan serta barangan kepada mereka agar sambutan Deepavali ini lebih bererti lagi buat mereka.

Wakil kaum India, En Marimuthu, mengucapkan ribuan terima kasih bagi pihak kaum India di Padang Jawa Ini di atas keperihatinan pihak JKKK terhadap mereka. Beliau berharap hubungan baik antara kaum akan dapat diteruskan dalam menjamin kehidupan masyarakat yang harmoni.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan