PERJUANGAN SERTA MOTTO KAMI
KE ARAH KAMPUNG BERKEBAJIKAN
.... KAMI DI JKKK PADANG JAWA PETALING AKAN TERUS BERUSAHA MEMPERBAIKI TARAF KAMPUNG INI SAMADA DARI SEGI KEHIDUPAN, EKONOMI, PEMBANGUNAN SOSIAL, KEBAJIKAN, JUGA PEMBANGUNAN INSANIAH SERTA AGAMA INSYA ALLAH...MARILAH SAMA SAMA MEMBANTU JIHAD KAMI..

.

MH370

MH370

Rabu, 14 Oktober 2009

CERAMAH AIDILFITRI : JUNJUNGLAH ISLAM


Ahad 11hb Oktober 2009 - "Sesungguhnya orang yang mulia di sisi Allah ialah orang orang yang bertakwa kepada Allah, bukan kerana bangsanya....tak kira Arab, Melayu, India Cina"."

Mencari rezki, biarlah dengan bertaqwa, mencari isteri / suami biarlah dengan bertaqwa, dan lain lain lagi agar mendapat redha Allah." Demikianlah antara intipati intipati dalam tazkirah Aidilfitri yang telah di sampaikan oleh Ustaz Hj Ahmad Zaki Arshad, sewaktu program Aidilfitri meraikan golongan kurang bernasib baik.
Beliau yang juga Nazir Msjid As Solihin Padang Jawa, menyarankan kepada semua yang hadir agar sentiasa bersabar dalam menghadapi dugaan hidup kerana ianya adalah sebagai ujian daripada Allah swt untuk melihat siapa yang lebih bertaqwa antara kita.
Antara intipati dan kupasan beliau dalam tazkirah :
1. Orang yang bertaqwa akan melakukan apa yang benar benar diredhai Allah.

2. Orang yang bertaqwa tidak akan melakukan apa yang dilarang oleh Allah.

3. Doa adalah senjata penting orang mukmim.

4. Sentiasa memohon doa selepas solat dalam apa keadaan sekalipun, susah atau senang.

5. Allah tidak akan menjadikan seseorang itu sentiasa susah, insya Allah akan tiba masa waktu senang.

6. Biarlah miskin harta tetapi amal ibadah kepada Allah swt hendaklah bersungguh sungguh dan jangan tinggal.

7. Jadikanlah kisah di Zaman Baginda Rasulullah Saw, seorang sahabat bernama Saklabah sebagai tauladan agar jangan ingat Allah sewaktu susah, dan apabila tiba waktu senang maka lupa Allah dan sibuk dengan dunia kerana menguruskan perniagaan.

8. Hanya Islam yang akan kekal sehingga kiamat, bukan bangsa.


Tazkirah dalam video menyusul....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan