PERJUANGAN SERTA MOTTO KAMI
KE ARAH KAMPUNG BERKEBAJIKAN
.... KAMI DI JKKK PADANG JAWA PETALING AKAN TERUS BERUSAHA MEMPERBAIKI TARAF KAMPUNG INI SAMADA DARI SEGI KEHIDUPAN, EKONOMI, PEMBANGUNAN SOSIAL, KEBAJIKAN, JUGA PEMBANGUNAN INSANIAH SERTA AGAMA INSYA ALLAH...MARILAH SAMA SAMA MEMBANTU JIHAD KAMI..

.

MH370

MH370

Rabu, 21 Oktober 2009

AIDILFITRI BERSAMA MASJID AS-SOLIHIN










Ahad 18hb Oktober 09 - Masjid As Solihin Padang Jawa telah menganjurkan satu program Aidilfitri terbuka khususnya untuk penduduk Qariah Padang Jawa Klang dan Petaling.

progrram yang disusun rapi ini telah mendapat sambutan hebat dengan dibanjiri oleh lebih 5,000 penduduk Kampung.

Program bermula jam 07.00 ptg dengan sembahyang Maghrib berjemaah. Seterusnya telah diadakan Kuliah Maghrib bersama sama penceramah jemputan iaitu Ust Uda Kasim.

Selepas Isyak, para jemputan yang terdiri dari masyarakat kampung telah dihidangkan dengan pelbagai hidangan yang telah disediakan oleh pihak pihak yang terlibat.

Masjid As Solihin telah menjemput badan badan NGO, Parti Parti Politik serta Syarikat syarikat untuk turut menyertai program ini.

Antara yang turut menyertai ialah PAS Padang Jawa Petaling dan Klang, Pasti Az Zahrah 1, 2 & 4, UMNO Padang Jawa, Women Institution (WI), Persatuan Peniaga Pasar Malam Padang Jawa, Tadika kemas serta beberapa syarikat swasta. Antara Hidangan yang dijamu ialah Mee Kari, Rojak, Kueh Muih, Ayam Panggang, Laksa, serta pelbagai hidangan serbaneka.

JKKK Padang Jawa Petaling telah turut serta dalam program ini dengan mengambil satu lot gerai dengan menyediakan juadah iaitu mee dan meehon goreng.
Dalam ucapan Aluan, Nazir Masjid Padang Jawa melahirkan kesyurkuran atas penganjuran program ini serta sambutan masyarakat sekitarnya. Beliau menyeru Masyarakat Padang Jawa akan terus mengimrakkan Masjid sebagai tempat aktiviti agar dapat membentuk menjadi manusia yang baik dan terpuji.
Antara para jemputan yang turut hadir termasuklah ADUN Batu Tiga, Pn Rodziah Ismail serta Suami, Ahli Majlis Tuan Zulkifli Mohd Nani, serta pemimpin pemimpin masyarakat tempatan

Turut mengadakan persembahan ialah Para pelajar dari PASTI Az Zahrah.

Program yang serba meriah ini berakhir sekitar jam 11.00 malam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan