PERJUANGAN SERTA MOTTO KAMI
KE ARAH KAMPUNG BERKEBAJIKAN
.... KAMI DI JKKK PADANG JAWA PETALING AKAN TERUS BERUSAHA MEMPERBAIKI TARAF KAMPUNG INI SAMADA DARI SEGI KEHIDUPAN, EKONOMI, PEMBANGUNAN SOSIAL, KEBAJIKAN, JUGA PEMBANGUNAN INSANIAH SERTA AGAMA INSYA ALLAH...MARILAH SAMA SAMA MEMBANTU JIHAD KAMI..

.

MH370

MH370

Khamis, 4 Februari 2010

PROGRAM ZIARAH KE 2 TAHUN 2010

Rabu - 3hb Februari 2010 Biro Kebajikan JKKK Padang Jawa Petaling telah membuat program ziarah serta lawatan ke dua orang lagi warga emas disekitar Padang Jawa Petaling.
Dua orang warga emas yang telah terpilih dalam program ziarah kami pada kali ini ialah Puan Habibah Yusof dan En. Mohd Zain. Kedua dua rumah mereka terletak di Lorong Jasa berdekatan dengan Kedai John Chu.
Dalam ziarah pertama kami ke rumah Pn habibah, beliau telah melahirkan rasa terima kasih beliau kepada JKKK kerana kesudian menziarahi beliau yang sedang sakit.
Menurut beliau yang mengalami masalah berkaitan jantung dan kencing manis, rawatan ke Hospital menjadi antara yang diutarakan kerana tidak mempunyai kenderaan untuk menghantar ke Hospital. JKKK akan cuba mengusahakan agar memberi kemudahan kepada beliau agar dapat ke hospital seperti sepatutnya untuk rawatan susulan.
Ziarah kami ke rumah En Mohd Zain pula yang mengalami masalah lumpuh. Beliau telah mengalami keuzuran ini sejak lebih 5 tahun yang lalu.
Dalam ucapan ringkas oleh Tn Hj Abdul Aziz selaku pengerusi JKKK, beliau menjelaskan mengenai program Masjid As Solihin yang akan diadakan demi memberi kemudahan kepada warga yang uzur untuk menunaikan solat di Masjid.
Van Van masjid akan datang kerumah untuk mengangkut warga yang uzur demi menunaikan ibadah solat Jumaat.
Wakil MPP Zon 6 pula menasihatkan kepada En Mohd Zain agar sentiasa sabar dan tabah dalam menghadapi ujian dari Allah swt serta berpesan agar sentiasa bersolat sekadar termampu.
En Mohd Zain melahirkan ucapan terima kasih atas kesudian pijak JKKK menziarahi beliau.
Dalam kedua dua kunjungan tersebut juga pihak JKKK tidak lupa untuk membawa buah tangan sebagai bantuan kecil demi kesejahtraan warga warga tersebut.
Turut hadir ialah Ketua PAS, Tn Hj Hisham Parman, Ketua PEMUDA. Sdr Mahzanizam dan Biro IT Sdr Zahid.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan