PERJUANGAN SERTA MOTTO KAMI
KE ARAH KAMPUNG BERKEBAJIKAN
.... KAMI DI JKKK PADANG JAWA PETALING AKAN TERUS BERUSAHA MEMPERBAIKI TARAF KAMPUNG INI SAMADA DARI SEGI KEHIDUPAN, EKONOMI, PEMBANGUNAN SOSIAL, KEBAJIKAN, JUGA PEMBANGUNAN INSANIAH SERTA AGAMA INSYA ALLAH...MARILAH SAMA SAMA MEMBANTU JIHAD KAMI..

.

MH370

MH370

Rabu, 2 Disember 2009

PROGRAM KORBAN EIDUL ADHA 1430

Sabtu - 28hb Nov 09 - Sempena menyambut hari raya Eidul adha atau hari raya korban tahun ini, JKKK Padang Jawa Petaling telah turut serta membuat korban seekor lembu. Program yang di adakan untuk kali pertama ini turur di sertai oleh penduduk penduduk sekitar yang sama sama membantu melapah serta mengedar daging daging yang telah dibungkus.
Antara penerima penerima utama untuk bahagian daging ini adalah terdiri dari golongan fakir miskin, Orang Kurang Upaya (OKU), Warga emas, mahupun AJK serta masyarakat setempat sekitar Padang Jawa Petaling.
Menurut Pengerusi JKKK, Tn Hj Abdul Aziz, program ini adalah satu ibadah yang be rtujuan tidak lain untuk membantu golongan golongan yang memerlukan agar mereka dapat turut sama merasai kegembiraan dalam menyambut Hari raya ini. Firman Allah swt, "Tidak sampai daging korban itu kepada aku, tetapi yang penting adalah amalan serta taqruwa kamu kepadaku".
Jesteru itu, Tn Hj Abdul Aziz mengucapkan ribuan terima kasih kepada penderma penderma lembu tersebut serta penama penama lembu yang telah sudi sama sama membantu dari awal hingga taman program.
Seorang peserta, Sdr Khairul Zakaria melahirkan ucapan terima kasih atas keperihatinan pihak JKKK mengadakan program sedemikian. "Ini akan dapat membantu golongan fakir miskin dan saya sendiri turut merasakan penderitaan mereka. Di harap pihak JKKK akan terus mengadakan program seperti ini di masa mas akan datang.
Antara yang turut serta termasuklah masyarakat setempat serta golongan belia yang sama sama melapah serta mengedar daging daging yang telah siap di bungkus.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan