PERJUANGAN SERTA MOTTO KAMI
KE ARAH KAMPUNG BERKEBAJIKAN
.... KAMI DI JKKK PADANG JAWA PETALING AKAN TERUS BERUSAHA MEMPERBAIKI TARAF KAMPUNG INI SAMADA DARI SEGI KEHIDUPAN, EKONOMI, PEMBANGUNAN SOSIAL, KEBAJIKAN, JUGA PEMBANGUNAN INSANIAH SERTA AGAMA INSYA ALLAH...MARILAH SAMA SAMA MEMBANTU JIHAD KAMI..

.

MH370

MH370

Khamis, 6 September 2012

SAMBUTAN ISRAK DAN MIKRAJ...







Surau Nurul Iman, Jalan Mat Raji Padang Jawa dengan Kerjasama JKKK Padang Jawa Petaling telah mengadakan satu program Israk dan Mihraj pada 17hb June yang lalu. Program berbentuk Ceramah Khas itu adalah bertujuan untuk memberi peringatan dan Ilmu kepada seluruh masayarakat mengenai peristiwa tersebut yang merupakan antara perkara besar yang berlaku kepada junjungan Besar Nabi Muhammad saw dalam meneri wahyu Allah swt dalam mewajibkan Solat 5 waktu sehari semalam.

Pihak Pengurusan telah menjemput Yang Berbahgia ustaz Halizal Alias , seorang pendakwah bebas dari Kedah Darul Aman. Majlis dimulakan Selepas Solat maghrib berjemaah dengan cremah khas tersebut diikuti dengan Solat Isyak dan berakhir dengan Majlis makan malam.

Kami amat berharap agar program seperti dapat diteruskan demi mencapai misi dakawah kami kepada seluruh masyarakat dari pelbagai lapian masyarakat tak kira yang miskin atau kaya, golongan remaja, warga emas, pemuda pemuda dan lepasan remaja, ibu ibu tunggal, OKU dalam sebagainya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan