PERJUANGAN SERTA MOTTO KAMI
KE ARAH KAMPUNG BERKEBAJIKAN
.... KAMI DI JKKK PADANG JAWA PETALING AKAN TERUS BERUSAHA MEMPERBAIKI TARAF KAMPUNG INI SAMADA DARI SEGI KEHIDUPAN, EKONOMI, PEMBANGUNAN SOSIAL, KEBAJIKAN, JUGA PEMBANGUNAN INSANIAH SERTA AGAMA INSYA ALLAH...MARILAH SAMA SAMA MEMBANTU JIHAD KAMI..

.

MH370

MH370

Rabu, 20 Oktober 2010

Program Baraan





JKKK Padang Jawa Petaling telah turut sama sama menyertai program baraan aidil fitri yang dianjurkan oleh Pihak Surau Nurul Iman Jln Mat Raji Padang Jawa.

Menurut pengerusi Surau, Tn Hj Hisham Parman, program baraan ini adalah julung kalinya dianjurkan oleh Pihak surau. Beliau berharap dengan adanya program seperti ini, ianya bukan sahaja sebagai satu sambutan aidil fitri, tetapi ianya juga dapat mengeratkan tali siratulrahim serta mengeratkan ikatan ukhwah sesama jemaah serta masyarakat setempat. Beliau berharap program seperti ini akan menjadi satu ibadah kerana ianya adalah sesuatu yang murni di dalam Islam sendiri.

Antara rumah yang telah sempat dikunjungi itu termasuklah rumah tuan imam Shaharudin, Imam Md Hafiz, rumah Hj Hisham sendiri, rumah Tuan Bilal Hj Hashim dan Anuar,  rumah Tn Hj Osman Dato Dagang, rumah Sdr Selamat b Raji, rumah Sdr Kholil, rumah Sdr Masjudin, Sdr Hamid termasuklah ustaz Naaman Kadis serta Ustaz Kamal Nasir termasuklah serta beberapa lagi rumah lain.

Menurut Hj Aziz Barhan, belian amat menanjungi serta bersama sama menyokong usaha baik ini dan berharap ianya akan berterusan di  tahun tahun mendatang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan