PERJUANGAN SERTA MOTTO KAMI
KE ARAH KAMPUNG BERKEBAJIKAN
.... KAMI DI JKKK PADANG JAWA PETALING AKAN TERUS BERUSAHA MEMPERBAIKI TARAF KAMPUNG INI SAMADA DARI SEGI KEHIDUPAN, EKONOMI, PEMBANGUNAN SOSIAL, KEBAJIKAN, JUGA PEMBANGUNAN INSANIAH SERTA AGAMA INSYA ALLAH...MARILAH SAMA SAMA MEMBANTU JIHAD KAMI..

.

MH370

MH370

Khamis, 22 April 2010

SEMINAR UNTUK PELAJAR UPSR SERTA PMR

Ahad 18/04/10 - Satu seminar khas untuk pelajar pelajar yang akan menduduki UPSR serta PMR telah diadakan di Dewan MPP Zon 6 seksyen 17 pada 18/04/10 yang lalu.
Seminar ini adalah anjuran bersama JKKK padang Jawa petaling serta para pelajar Matematik Uitm (MESA) Shah Alam. Pelajar pelajar yang terpilih menyertai seminar ini adalah dari yang tinggal di Kampung Padang Jawa petaling.
Dalam Seminar ini, para pelajar pelajar telah didedahkan dengan cara cara menjawab matematik dengan menggun akan kaedah yang dicipta oleh Professor Uitm.
Professor juga telah menunjukkan kepada pelajar pelajar bahawa kaedah ini amat mudah untuk dikuasai.
Selain itu, para pelajar didedahkan juga kepada kaedah belajar secara berkumpulan serta team work. Kaedah ini akan dapat membantu pelajar menjawab dengan baik serta saling bantu membantu antara satu sama lain.
Menurut professor, Beliau sengaja memilih Kampung Padang jawa Petaling kerana merasakan bahawa adalah menjadi tanggungjawab pihak Universiti untuk membantu pelajar pelajar di kawasan kampung agar turut serta dapat memajukan tahap penguasaaan sesatu mata pelajaran itu. Beliau juga akan cuba berusaha untuk terus membantu Penduduk kampung dengan mengadakan kelas kelas tuisyen di dalam kawasan kampung itu sendiri.
Sambutan menggalakkan yang diberikan oleh para pelajar di Kampung Padang Jawa ini telah membangkitkan satus semangat kepada Pihak Uitm untuk meneruskan kesenambungan Seminar seperti ini agar dapat diteruskan dimasa mas akan datang.

1 ulasan:

  1. best2x..hehe..seronok mengajar dak2x padang jawa..hehehe

    BalasPadam