PERJUANGAN SERTA MOTTO KAMI
KE ARAH KAMPUNG BERKEBAJIKAN
.... KAMI DI JKKK PADANG JAWA PETALING AKAN TERUS BERUSAHA MEMPERBAIKI TARAF KAMPUNG INI SAMADA DARI SEGI KEHIDUPAN, EKONOMI, PEMBANGUNAN SOSIAL, KEBAJIKAN, JUGA PEMBANGUNAN INSANIAH SERTA AGAMA INSYA ALLAH...MARILAH SAMA SAMA MEMBANTU JIHAD KAMI..

.

MH370

MH370

Khamis, 8 April 2010

PDRM SEDIA MEMBANTU.....

Rabu - 8hb April 2010 -Pertemuan Mesra di antara JKKK Padang Jawa Petaling besama dengan Polis DiRaja Malaysia PDRM diharap dapat menjadi titik tolak dalam usaha mengurangkan masalah jenayah yang sering berlaku di Padang Jawa.
Menurut CIF Inspector Khairool Nizam langkah pertama dalam mencegah jenayah adalah dengan memulakan pada diri sendiri dahulu.
Misalnya jenayah ragut boleh dicegah jika tidak memakai handbag kerana inilah sasaran utama peragut apabila melihat kelekaan mangsa terutamanya wanita.
Beliau juga menasihatkan masyarakat supaya menjaga harta benda dengan selengkapnya seperti motorsikal hendaklah ada kunci tambahan, rumah pula mestilah mempunyai pintu atau grill yang kukuh kerana dengan cara ini akan mengelakkan keinginan penjenayah untuk melakukan jenayah keatas harta tersebut.
Dalam sesi pertemuan ini, juga dibuka sesi soal jawab diantara PDRM serta pihak JKKK serta masyarakat yang hadir. Banyak perkara serta permasalahan telah dapat dileraikan serta akan cuba dipratikkan oleh pihak Biro Keselamatan JKKK demi menjaga keselamatan kampung.
Antara permasalahan yang turut dibincangkan ialah gejala sosial dikalangan remaja, budaya lepak di siberkafe. masalah kecurian serta pecah rumah, masalah penagihan dadah serta hidu gam, remaja ponteng serta masalah remaja mengandung diluar nikah.
Tn Pengerusi JKKK Hj Abdul Aziz Barhan mengucapkan ribuan terima kasih atas kesudian PDRM mengadakan pertemuan bersama JKKK dan berharap pertemuan ini dapat diadakan lebih kerap lagi demi mengurangkan kadar jenayah bersama.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan