PERJUANGAN SERTA MOTTO KAMI
KE ARAH KAMPUNG BERKEBAJIKAN
.... KAMI DI JKKK PADANG JAWA PETALING AKAN TERUS BERUSAHA MEMPERBAIKI TARAF KAMPUNG INI SAMADA DARI SEGI KEHIDUPAN, EKONOMI, PEMBANGUNAN SOSIAL, KEBAJIKAN, JUGA PEMBANGUNAN INSANIAH SERTA AGAMA INSYA ALLAH...MARILAH SAMA SAMA MEMBANTU JIHAD KAMI..

.

MH370

MH370

Selasa, 4 Mac 2014

GOTONG ROYONG MENCEGAH PENULARAN WABAK DENGGI









Ahad 2hb Mac 2014 - Program Gotong Royong Telah berjaya di adakan pada 2hb Mac yang lalu. Bertempat di Bilik Gerakan JKKK Kampung Padang Jawa Petaling Program tersebut bermula sekitar jam 08.30 pagi dan berakhir jam 01.00 tengahari.

Program yang di Kelolakan oleh JKKK ini telah diberi kerjsama sepeuhnya oleh Pihak Pihak PBT terutamanya Pejabat Daerah Tanah Petaling, Majlis Bandaraya Shah Alam, Pejabat Exco Kesihatan Negeri Selangor serta di bantu oleh Pihak Pihak NGO sekitar Kampung Padang Jawa Petaling. Antara NGO yang terlibat secara langsung termasuklah HAWA Padang Jawa, Jabatan Amal Selangor, Muslimat PAS Padang Jawa serta Surau Nurul Iman.

Antara aktiviti utama program gotong royong ini adalah termasuk menyrahkan risalah risalah mengenai wabak demam denggi yang sedang melanda negeri Selangor dan Kampung Padang Jawa Khasnya. Ini termasuklah membersih dan mengutip sampah sarap, tayar tayar buruk , memusnahkan tempat bertakung dan sebagainya. Alhamdullillah, matlamat memberi kefahaman kepada masyarakat tercapai.

Bagaimanapun ianya perlu dilakukan secara berterusan demi kemashalatan penduduk.
Turut hadir serta meresmikan program ini ialah Dr Daroyah Alwi yang merupakan exco kesihatan Negeri Selangor, Datuk Mohd Misri iaitu Tuan Pegawai daerah Petaling, To Arzmi Mohd Atan selaku To Penghulu Mukim Bukit Raja serta Dr Chandra dari MBSA.

Turut serta mengimarahkan suasana serta membantu program ini ialah pelajar pelajar Universiti of Madinah Shah Alam. We would like to take this oppoturnity to Thank You to fellow Brothers from University of Madinah for your helping hand to make this programme success. We would like to see you again in our other program in near future. Thank you again Bro Abu Bakar and friend ...and you Doa make some of us cry....picture in a while

Tiada ulasan:

Catat Ulasan