PERJUANGAN SERTA MOTTO KAMI
KE ARAH KAMPUNG BERKEBAJIKAN
.... KAMI DI JKKK PADANG JAWA PETALING AKAN TERUS BERUSAHA MEMPERBAIKI TARAF KAMPUNG INI SAMADA DARI SEGI KEHIDUPAN, EKONOMI, PEMBANGUNAN SOSIAL, KEBAJIKAN, JUGA PEMBANGUNAN INSANIAH SERTA AGAMA INSYA ALLAH...MARILAH SAMA SAMA MEMBANTU JIHAD KAMI..

.

MH370

MH370

Khamis, 9 Disember 2010

JEMPUTAN KE PEJABAT DAERAH PETALING





Khamis 2 december 2010 - Pejabat daerah petaling telah menjemput semua AJK JKKK daerah Petaling ke satu program keusahawanan kechil untuk industri kechil sederhana. Dalam program tersebut, Sekua Ketua Ketua Kampung telah di bawa ke Puchong untuk melawat usahawan berjaya yang mengusahakan cendawan. Menurut Pegawai daerah Petaling, Datuk Zulkifli usahawan ini boleh dijadikan model contoh untuk masyarakat untuk menjadi usahawan berjaya satu masa nanti.

Semua AJK telah juga dijemput ke satu sessi penerangan mengenai fungsi sebenar JKKK kampung serta hubungkatnya dengan masyarakat. Menurut Datuk Zul, beliau berharap dengan mengadakan sessi penerangan seperti ini, akan dapat menerangkan dengan jelasnya kepada semua AJK AJK agar mereka dapat memahami dengan sebaiknya tugas tugas mereka dan secara tidak langsung akan dapat menjana gerakan gerakan serta aktiviti aktiviti  yang berguna kepada masyarakat.

Turut berucap pada sebelah malamnya yalah Exco Pembangunan, YB Yaacob Sapari yang telah memberi penerangan terperinci mengenai keadaaan perjanjian air di negeri Selangor . Beliau berharap masyarakat akan dapat memahami dan berusaha membantu kerajaan menjayakan wawasan yang terbaik untuk masyarakat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan